«تاکسی زائر» نوروز ۹۴ در مشهد مقدس فعال می‌شود

«تاکسی زائر» نوروز 94 در مشهد مقدس فعال می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار خراسان رضوی گفت: «تاکسی زائر» نوروز ۹۴ در مشهد مقدس فعال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی ویژه نوروز 94  اظهار داشت: در دهه آخر صفر و همزمان با ورود ده‌ها هزار زائر پیاده به مشهد مقدس شاهد مشارکت بسیار ارزشمند و تاثیر گذار مردم در این زمینه بودیم که بر همین اساس درخواست ما این است در تعطیلات نوروز 94 نیز از ظرفیت‌های مردمی در ارائه خدمات به مسافران و زائران استفاده شود.

رشیدیان گفت: در این میان با توجه به جایگاه معنوی مشهد و نیز با توجه به تقارن تعطیلات هفته اول نوروز با دهه فاطمیه و ایام سوگواری و عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)، می‌توان از ظرفیت هیئت‌های مذهبی مشهد بهره برد.

وی افزود: مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران همه ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر و زائر داخلی و خارجی است که اوج این حضور در تعطیلات نوروز و لحظه تحویل سال است بنابراین همه باید آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران داشته باشیم.

رشیدیان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت ارائه آمار دقیق و کامل گفت: درخواست من این است که آمار از یک مرجع و به صورت کامل و دقیق ارائه شود.

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه باید برنامه ریزی برای زائران از تنها در مقصد نباشد بلکه این خدمات رسانی باید از مبداء و در طول مسیر نیز به چشم بیاید اضافه کرد: یکی از کارهای شایسته‌ای که می توان انجام داد این است که در مسیرهای طولانی منتهی به استان مانند مسیر شاهرود به سبزوار ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از زائران و رانندگان ایجاد کرد تا رانندگان در این ایستگاه‌ها توقف و ضمن پذیرایی و نوشیدن چای و نوشیدنی استراحتی کوتاه کرده وسپس به مسیر خود ادامه دهد تا شاهد کاهش اتفاقات و حوادث ناگوار و تصادفات جاده ای باشیم.

رشیدیان در ادامه با قدردانی از اجرای طرح مبداء به مبداء در انتقال زائران ومسافران از شهرهای مختلف به مشهد مقدس بر تداوم این طرح تاکید کرد و گفت: این طرح حتی می‌تواند در زمینه زائران خارجی نیز تحقق یابد.

استاندار خراسان رضوی افزود: امنیت زائران و مسافران نوروزی یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن بیش از پیش توجه کرد و در این زمینه درخواست من این است که نهادهای مسئول برنامه ریزی‌های کامل، دقیق و جامعی انجام دهند.

رشیدیان افزود: آنچه که اهمیت دارد این است که ستاد اجرایی خدمات سفر به گونه‌ای برنامه ریزی کند که زائران و مسافران نوروزی با کمترین دغدغه و با خاطری آسوده به سفر آمده و در طول مدت اقامت خود در مشهد مقدس کمترین مشکلی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات رسانی به زائران در نوروز سال گذشته و نیز دهه آخر ماه صفر مطلوب بود و فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی در سال گذشته مثبت ارزیابی می‌شود.

محمد حسن واحدی، معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی و جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز از برگزاری مانور خدمت در 25 اسفند در مشهد همزمان با سراسر کشور خبر داد.

وی افزود: این مانور با هدف آماده سازی تمامی دستگاه‌های عضو ستاد برای خدمات رسانی به زائران و مسافران نوروزی در مشهد برگزار می‌شود.

واحدی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال تعداد زیادی تاکسی نیز به ناوگان تاکسیرانی مشهد اضافه می‌شود که بخشی از این تاکسی‌ها با عنوان «تاکسی زائر» در مشهد فعالیت خواهند کرد.

رجبعلی لباف خانیکی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این جلسه از آمادگی کامل این استان برای پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی خبر داد.

وی گفت: جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر به صورت منظم در این استان برگزار و برنامه ریزی های بسیار مناسبی در این خصوص اندیشیده شده است.

سید جواد موسوی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز ضمن ارائه گزارش کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر استان بر آمادگی کامل مراکز اقامتی ثابت و موقت استان در تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

وی با اشاره به حضور میلیونی گردشگران خارجی در ایران از ورود یک سوم گردشگران خارجی کشور به مشهد مقدس خبر داد و گفت: یک سوم گردشگران خارجی ورودی به ایران سالانه به مشهد سفر می‌کنند.

وی گفت: در تعطیلات نوروز 94 در مجموع کل استان خراسان رضوی 160 هزار تخت ثابت و بیش از 135 هزار تخت موقت برای اسکان زائران و مسافران نوروزی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon