بمباران فرودگاه‌های طرابلس توسط ارتش؛ حمله داعش به چاه‌های نفتی لیبی

بمباران فرودگاه‌های طرابلس توسط ارتش؛ حمله داعش به چاه‌های نفتی لیبی

خبرگزاری تسنیم: بمباران فرودگاه معیتیقه در طرابلس و فرودگاه مصراته توسط ارتش لیبی، حمله گروه تروریستی داعش به چاه‌های نفتی لیبی، تداوم درگیری‌ها در منطقه هلال نفتی لیبی، و تداوم درگیری‌ها در بنغازی از جمله جدیدترین تحولات لیبی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، بمباران فرودگاه معیتیقه در طرابلس و فرودگاه مصراته توسط ارتش لیبی، حمله گروه تروریستی داعش به چاه‌های نفتی لیبی، تداوم درگیری‌ها در منطقه هلال نفتی لیبی،  تداوم درگیری‌ها در بنغازی و سوگند قانون اساسی خلیفه حفتر به عنوان فرمانده کل ارتش لیبی از جمله جدیدترین تحولات میدانی این کشور به شمار می‌رود.

بمباران فرودگاه معیتیقه در طرابلس و فرودگاه مصراته

ارتش لیبی امروز چهارشنبه (13 اسفند) در پاسخ به حملات نیروهای موسوم به فجر لیبی، فرودگاه معیتیقه در طرابلس و فرودگاه مصراته را بمباران کرد.

منطقه هلال نفتی از درگیری‌ها مصون نماند

علی‌رغم توافق طرفین درگیر در بنغازی و طرابلس مبنی بر بی طرف ماندن هلال نفتی در درگیری‌ها، اما این توافق دیری نپایید. طی دو روز اخیر چاه‌های اصلی نفت لیبی در دو بندر رأس لانوف و السدر هدف حمله قرار گرفت.

همچنین دو چاه الباهی و المبروک در این منطقه، هدف حمله گروه تروریستی داعش قرار گرفت. بندر الظهر نیز همچنان در میان شعله‌های آتش می‌سوزد.

تداوم درگیری‌ها در بنغازی

درگیری‌ها در بنغازی واقع در شرق لیبی نیز همچنان ادامه دارد. در تازه ترین درگیری‌ها بین نیروهای فجر لیبی با ارتش 2 غیر نظامی کشته و شمار دیگری نیز زخمی دشند.

برگزاری گفتگوهای سیاسی در مغرب

گفتگوهای سیاسی بین طرف‌های درگیر در لیبی فردا پنج شنبه (14 اسفند) با مشارکت پارلمان منتخب لیبی که از طرف دادگاه قانون اساسی این کشور منحل شده است و  کنگره ملی لیبی که دوره آن به پایان رسیده و از شبه نظامیان حمایت می‌کند، از سر گرفته می‌شود.

سوگند قانون اساسی خلیفه حفتر

خلیفه حفتر فرمانده نظامی اسبق لیبی که به تازگی از طرف پارلمان به فرماندهی کل ارتش منصوب شده است، امروز سوگند قانون اساسی یاد می‌کند.

خلیفه حفتر که از حمایت دولت لیبی برخوردار است، از سال گذشته میلادی عملیاتی با نام الکرامه علیه شبه نظامیان آغاز کرده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان