نبود آب شرب سالم در ۵۰۷ روستای آذربایجان غربی

نبود آب شرب سالم در 507 روستای آذربایجان غربی

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون ۵۰۷ روستای بدون آب شرب سالم در استان وجود دارد و تمامی روستاهای این منطقه در چشم‌انداز سال ۱۴۰۰ دارای آب شرب می‌شوند.

کاظم محمدی‌اقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: پیش‌بینی شده در چشم‌انداز سال 1400، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار غیربرخوردار، برخوردار از تاسیسات آب شرب شوند.

محمدی‌اقدم گفت: از تعداد 2 هزار و 839 روستای دارای سکنه استان، 507 روستای بدون آب شرب در سطح استان وجود دارد که از این تعداد روستا، 116 روستای غیربرخوردار بالای 20 خانوار و 391 روستای غیربرخوردار زیر 20 خانوار وجود دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هم‌اکنون 35 درصد شبکه توزیع آب شرب آذربایجان‌غربی فرسوده است.

محمدی‌اقدم با اشاره به چالش‌های پیش‌روی این شرکت افزود: قدمت بالای تاسیسات آبرسانی روستاهای تحت پوشش و فرسودگی آنها و نیز کمبود اعتبارات نگهداری شبکه و تاسیسات آبرسانی و از سوی دیگر کم‌آبی و تغییر کیفیت منابع آبی روستاها از مشکلات پیش روی این شرکت است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی بیان کرد: تحت تاثیر قرار گرفتن کمیت و کیفیت منشاء آب 240 روستای حاشیه دریاچه ارومیه ناشی از شرایط دریاچه، وجود معارض اجتماعی در انتقال آب از روستا به روستا، عدم تخصیص به موقع اعتبارات عمرانی و عدم تناسب با تعداد روستاهای استان و پایین بودن تعرفه‌های آب‌بها و امتیاز حق انشعاب روستایی از سایر مشکلاتی است که شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با آن مواجه است.

انتهای پیام/ ی
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon