سیمای شهری خراسان جنوبی مطابق با معماری اسلامی ساماند‌هی می‌شود

سیمای شهری خراسان جنوبی مطابق با معماری اسلامی ساماند‌هی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از ساماندهی سیمای شهری خراسان جنوبی مطابق با فرهنگ اسلامی و دینی خبرداد.

حسن رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهارداشت: باید به آسیب‌های بناهای فرهنگی و تاریخی در سطح استان توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سیمای شهری خراسان جنوبی وضعیت نامناسبی وجود ندارد، افزود: اما توسعه شهرها و اقداماتی که برای توسعه شهرسازی استان انجام شده باعث شده تا عرصه بر بناهای فرهنگی تاریخی تنگ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه ما هنوز در حوزه شهرسازی سیاست‌های مهی نداریم، تصریح کرد: با وجود اینکه انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است و ریشه در فرهنگ اسلامی دارد  و در همه ابعاد حرفی برای گفتن دارد باید در حوزه معمار اسلامی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

رمضانی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی معماری نتوانستیم سیمای شهری مطابق با حوزه دینی سامان دهیم، افزود: باید به این بخش توجه ویژه شود و ساماندهی آن در دستور کار باشد.

وی تصریح کرد: با گذشت سی و شش از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز یک بنای فرهنگی و یک بنایی که عناصری از معماری اسلامی داشته باشد در استان و کشور نداریم و این یک آسیب بسیار بزرگ در بافت تاریخی شهرها است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه آسیب بناهای تاریخی به معنای تخریب این بناها نیست، افزود: با مرتفع‌سازی و با رعایت نکردن فرامین در میانه مجموعه بافت سنتی و تاریخی شهر نباید بنایی درست کنیم که عرصه بر بافت تاریخی شهر تنگ شود چرا که این مهم‌ترین آسیب به شهر است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon