۷.۲ درصد جمعیت استان ایلام بی‌سواد هستند


7.2 درصد جمعیت استان ایلام بی‌سواد هستند

خبرگزاری تسنیم: استاندار ایلام گفت: براساس آمارهای سال ۹۰ بیش از ۹۱.۸ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله استان ایلام باسوادند و ۷.۲ درصد جمعیت استان ایلام نیز بی‌سواد هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در شورای پشتیبانی سواد آموزی استان ایلام، اظهار داشت: براساس آمارهای سال 90 بیش از 91.8 درصد جمعیت 10 تا 49 ساله استان ایلام باسوادند.

وی با اشاره به وجود بیش از 28 هزار نفر بی‌سواد در این محدوده سنی افزود: آموزش و پرورش باید با هماهنگی سایر ارگان‌ها ضمن شناسایی دقیق بی‌سوادان در شهرستان‌های مختلف برنامه ریزی لازم را برای باسواد کردن آن‌ها فراهم کند.

استاندار ایلام همچنین خواستار تشکیل کمیته‌ای با کمک دفتر آمار و اطلاعات استانداری برای هماهنگ کردن برنامه‌های در دست اجرا در حوزه سوادآموزی شد.

وی یادآور شد: باید با تشویق خانواده‌ها و تلاش و برنامه‌ریزی مناسب مبادی بی‌سوادی در استان مسدود شود.

مهندس محمدرضا مروارید ابراز داشت: باید تلاش نمود تا با شناسایی این افراد زمینه باسواد کردن آن‌ها را در جامعه فراهم آورد چرا که سواد آموزی ارتباط مستقیمی با توسعه فرهنگی اجتماعی و اقتصادی در حوزه‌های مختلف دارد.

وی از کسب رتبه بر‌تر کشوری سوادآموزی در جذب سوادآموز و پوشش حجم ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی کشور تقدیر و تشکر کرد.

استان ایلام از نظر رتبه بندی میزان باسوادی در جایگاه 17 کشور قرار گرفته است که 50 درصد افراد بی‌سواد در محدوده سنی 40 تا 49 سال قرار دارند.

انتهای پیام/ ر

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon