پیش‌بینی بهره مندی ۷۰ هزار نفر از تورهای نوروزی شهرداری در سال ۹۴


پیش‌بینی بهره مندی 70 هزار نفر از تورهای نوروزی شهرداری در سال 94

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ضمن تشریح ویژه برنامه‌های نوروزی شهرداری در ایام نوروز سال ۹۴ گفت: پیش بینی می‌کنیم ۷۰ هزار نفر از تورهای گردشگری شهرداری در نوروز سال ۹۴ بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام میثم امرودی در نشست خبری در نشست خبری امروز با خبرنگاران به اعلام ویژه برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی شهرداری در استقبال از بهار فاطمی پرداخت و اظهار داشت: گسترش الگوی مهربانی میان شهروندان حول محور فضیلت‌های اخلاقی حضرت زهرا(س)، توسعه گردشگری و تهران گردی، ارتقای روحیه دینی، انتقال فرهنگ حفظ طبیعت و محیط زیست و فرهنگسازی کمک به همنوعان و دستگیری از مستمندان از جمله اهداف برگزاری ویژه برنامه‌های این معاونت در نوروز 94 است.

وی ادامه داد: توجه به لزوم پرداخت به محتوای و شعار اساسی «آسمان آبی زمین پاک» و معرفی رویکرد شاخص خط سفید و تفکیک زباله، تأکید بر نشاط دینی و معنوی در برنامه‌ریزی فعالیت‌ها، غنی‌سازی محتوایی برنامه‌ها با بهره‌گیری از آموزه‌های فرهنگ فاطمی، خانواده محوری آموزش غیرمستقیم سبک زندگی اسلامی نیز از الزامات محتوایی برنامه هایمعاونت فرهنگی شهرداری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به بیان کلیاتی از برنامه‌های اجرایی پرداخت و گفت: آراستگی مساجد مناطق، راه اندازی بازارچه خوداشتغالی، اجرای برنامه‌های گردشگری در برنامه‌های عید، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و تفریحی، برنامه‌ریزی جهت اسکان موقت مسافرین نوروزی در بوستان‌های منطقه برپایی سفره هفت‌سین فاطمی در سراهای محلات و برخی از میادین، اجرای طرح ضربتی ایمن‌سازی فضاهای بی‌دفاع شهری از جمله برنامه‌هایی است که در ایام نوروز انجام خواهد شد.

وی همچنین به ویژه برنامه‌های متمرکز این معاونت در پاسداشت ایام فاطمیه اشاره کرد و اظهار داشت: هویت بخشی به سیمای بصری شهر با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی از جمله پرتابل‌ها، بیل‌بردها، و عرصه‌های پل و همچنین با محوریت احادیث و روایاتی در معرفی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا، بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، مشارکت در برگزاری مراسم ایام فاطمیه، و دو هزار مسجد در شهر تهران، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی در 30 نقطه اصلی شهر تهران و ارائه خدمات و محصولات فرهنگی در روز شهادت حضرت زهرا، برگزاری 22 نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با محوریت معارف اهل بیت و سبک زندگی ایرانی اسلامی در مناطق 22 گانه شهر تهران از ویژه برنامه‌های مدیریت شهری در ایام فاطمیه است.

امرودی خاطرنشان کرد: طراحی، انتشار پوستر ایام فاطمیه به صورت متمرکز در مناطق 22 گانه، اجرای نمایش های آیینی با محوریت ایام فاطمیه در 5 پهنه شهر تهران، رونمایی از کتاب دختر پیامبر(ص) نوشته آیت‌الله جاودان مروی، رونمایی از طرح کتبیه فاخر فاطمیه و هدیه به هیئت‌های مذهبی، کتاب صوتی فاخر هفت‌سین فاطمی که به صورت داستان‌های مینیمال با روایتگری گوینده و نواهای موسیقیایی همراه است و همچنین رادیو آفلاین فاطمیه با محتوای برنامه‌های نوروز فاطمی از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران است.

وی تصریح کرد: استقبال و بدرقه میهمانان نوروزی در محورهای 5 گانه شهر تهران مناطق 21 18 19 و 4 یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت برای ایام نوروز است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: برگزاری تورهای گردشگری نیم روزه و یک روزه در سطح شهر تهران با محوریت اماکن مذهبی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری، شامل 16 عنوان تور از دیگر ویژه برنامه‌های شهرداری تهران است. برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در 22 میدان مهم و پرتردد شهر به منظور گرامیداشت یوم الله 12 فروردین همراه با غرفه‌های سلامت، قرآن، ورزش آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های آیینی ویژه ایام فاطمیه نیز جزو اقدامات معاونت برای گرامیداشت روز ملی 12 فروردین است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تابعه و زیرمجموعه معاونت نیز هر یک برنامه‌های مشخصی برای ایام نوروز اجرا خواهند کرد، گفت: سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری اقدامات مناسبی برای برپایی بازارچه‌های عید و خوداشتغالی، تهیه دسته اقلام ضروری نیازمندان و زنان سرپرست خانوار، و آماده‌سازی محل اسکان میهمانان نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهر را در دستور کار دارد.

امرودی در ادامه با اشاره به فضاسازی‌های ورودی شهر تهران، گفت: مبادی ورودی شهر به گونه‌ای طراحی شده وقتی مسافران به تهران وارد می‌شوند بدانند تهران تنها یک شهر مسافرفرست نیست. بستری فراهم شده تا شهروندان و مسافران نوروزی بتوانند از تورهای گردشگری پیش‌بینی شده بهره مند شوند.

وی افزود: سال گذشته 36 هزار نفر از تورهای گردشگری استفاده کردند و پیش‌بینی می‌کنیم امسال 70 هزار نفر از این تورها بهره‌مند شوند. در این راستا شش تور تهران‌گردی یک روزه یعنی از صبح تا غروب و یا 11 تور نیم روزه در نظر گرفتیم که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی 137 یا مراجعه به سایتtehran vizit.ir اطلاعات لازم را کسب و برای شرکت در تورها ثبت‌نام کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: برای سال جاری 100 هزار تهران کارت درنظر گرفته شده که می‌توانیم آنها را تا یک میلیون افزایش دهیم و در یک صد نقطه شهر تهران همراه با نقشه‌های تهران‌گردی توزیع کنیم این درحالی است که 500 هزار تهران کارت در پیش از ایام نوروز و 500 هزار کارت دیگر در ایام نوروز توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ناراحت هستیم که در ایام پایان سال روزانه 11 هزار تن زباله جمع آوری می‌شود، گفت: مردم ما مصرف نیستند اما می‌توان با آموزش‌های لازم به تقلیل زباله، تغییر جنس تولید و تفکیک زباله از مبدأ کمک کرد.

امرودی خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از افرادی که در تهران زندگی می‌کنند به نان شب محتاج هستند و شاید دو برابر این آمار افرادی هستند که می‌توانند نیاز این افراد را رفع کنند. در این بین شهرداری می تواند تکمیل‌کننده زنجیره بین این دو قشر باشد بر این اساس نیز به زودی جلساتی با خیرین مدرسه ساز، مسجد سازو حوزه سلامت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در هر منطقه افرادی وجود دارند که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار نگرفته‌اند و امیدواریم بتوانیم به آنها کمک کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: در ایام نوروز قصد اجرای طرحی با عنوان نظر فرهنگی داریم که از طریق آن افراد می‌توانند با ثبت نام در این شبکه با نیازمندان رشته‌های فرهنگی آشنا شوند و به آنها کمک کنند. یکی از دیگر اقداماتی که در حوزه نظر فرهنگی انجام می‌شود نذر کتاب است به صورتی که در کنار مساجد نمایشگاهی دایر می‌شود که افراد می‌توانند کتابهای خود را در آن وقف کنند و در آنها قید شود که کتابها یا باید دست به دست بین افراد مختلف در گردش باشد و یا طی یک ماه آینده کتاب به نمایشگاه بازگردانده شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon