باید از گسترش مناطق حاشیه‌نشین در خوزستان جلوگیری شود


باید از گسترش مناطق حاشیه‌نشین در خوزستان جلوگیری شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار خوزستان با بیان اینکه گسترش حاشیه نشینی ناشی از بی‌برنامگی است، گفت: باید بتوانیم هم زمان با توسعه این مناطق از افزایش مناطق حاشیه نشین در خوزستان جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، نشست بررسی وضعیت مناطق حاشیه نشین استان خوزستان امروز با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و شهری در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

عبدالحسن مقتدایی در این نشست با بیان اینکه جامعه مانند خانواده برای رسیدن به اهداف خود نیازمند برنامه ریزی صحیح است، اظهار داشت: ارائه خدمات به مناطق حاشیه نشین نباید سبب افزایش جمعیت این مناطق شود.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم ساکن در مناطق حاشیه نشین گفت: در موقع برنامه ریزی برای افزایش جمعیت کشور باید راهکارهایی هم برای رفاه مردم اندیشیده شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه گسترش حاشیه نشینی ناشی از بی‌برنامگی است، عنوان کرد: باید بتوانیم هم زمان با توسعه این مناطق از افزایش مناطق حاشیه نشین در خوزستان جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل اخلاقی، سیاسی، انسانی واقتصادی یک اصل در هر جامعه است، افزود: اگر گروهی پاسخگوی این نیاز‌ها نباشد مشکلات زیادی در جامعه ایجاد می‌شود.

سید خلف موسوی نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: آغاز جنگ تحمیلی سبب شد که مردم روستا‌ها را ترک کنند و در حاشیه شهر‌ها ساکن شوند.

شهردار اهواز عنوان کرد: برخی از تغییرات اقلیمی مانند ساخت سد‌ها و به زیر آب رفتن برخی از روستا‌ها و خرید اراضی کشاورزان در طرح یکپارچه کردن اراضی نیشکر سبب گسترش حاشیه نشینی در اهواز شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon