بیش از ۸ هزار نفر از آموزش‌های طرح مشکات در قم بهره‌مند شدند


بیش از 8 هزار نفر از آموزش‌های طرح مشکات در قم بهره‌مند شدند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: در ابتدای اجرای طرح مشکات ۱۵۰ نفر زیر نظر این طرح آموزش دیدند ولی در حال حاضر ۸۱۵۰ نفر در استان توسط این طرح آموزش دییده‌اند، که واقعا بی‌نظیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حمید دژاکام در همایش تجلیل از فعالان طرح مشکات که پیش از ظهر امروز در خانه علوم و فنون قم برگزار شد با اشاره به اهمیت آموزش اظهار داشت: آموزش به عنوان شاخص اصلی تغییر رفتار است و توسعه کشور در همهٔ عرصه‌ها در گروی آموزش صحیح است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم افزود: تغییرات در جامعه حاصل برنامه‌های اجرا شده در بحث آموزش و پرورش کشور است اگر این آموزش درست باشد جامعه نیز پیشرفت می‌کند و اگر نادرست باشد جامعه متحمل بحران‌های زیادی می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت سن بلوغ در دانش آموزان تصریح کرد: سن بلوغ دارای اهمیت بسیار است و شناخت و بررسی ابعاد آن هم برای خانواده‌ها و هم برای مدرسه بسیار اهمیت داشته و از موارد قابل توجه برای مسئولان آموزش و پرورش است.

دژاکام با بیان اینکه طرح‌های مختلف آموزش و پرورش در قبال دختران و بانوان پیشرفت خوبی داشته عنوان کرد: در ابتدای اجرای طرح مشکات 150 نفر در این طرح آموزش دیده اند ولی در حال حاضر 8150 نفر در استان توسط این طرح آموزش دیده شده‌اند که واقعا بی‌نظیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم بیان کرد: در طی این طرح‌های آموزشی و تربیتی آموزش مسائل دقیق بهداشتی مربوط به زنان و آگاهی بخشی به خانواده‌ها درباره سن بلوغ و بحران‌ها و شرایط دختران نوجوان در این سنین صورت گرفت.

وی افزود: طرح آموزش مهارت‌های سبک زندگی به مادران به عنوان ستون خانواده انجام شد که به گفته بسیاری از خانواده‌ها با مطلع شدن آن‌ها از این مسائل مشکلات عمده و اصلی خانواده‌شان برطرف شد.

دژاکام تغییر رفتار و نگاه خانواده به زندگی را از جمله تاثیرات این طرح‌ها دانست و گفت: مسائل اخلاقی و تربیتی که در دوران حساس بلوغ درون خانواده به وجود می‌آید به وسیله آموزش‌های انجام شده توسط متخصصان امور بانوان و خانواده در این طرح‌ ابهام زدایی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: هدف مسئولان آموزش و پرورش این است که کمتر از آموزش اجباری استفاده شود و بیشتر به سمت آموزش اختیاری در جامعه حرکت کنیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon