آغاز به کار سوگواره «روزگار شقایق‌ها» به روایت تصویر

آغاز به کار سوگواره «روزگار شقایق‌ها» به روایت تصویر

خبرگزاری تسنیم: سوگواره نمایشی و مفهومی «روزگار شقایق ها» صبح امروز چهارشنبه ۱۳ اسفند همزمان با شهادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (سلام اللّه علیها) در فرهنگسرای فردوس آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آئین سمنوپزان به منظور احیای این آیین سنتی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و ایجاد انس و الفت با ائمه اطهار(ع) و ایجاد لحظاتی معنوی و عرفانی صبح امروز چهارشنبه 13 اسفندماه در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.

همزمان با این مراسم سنتی که با حضور علی اصغر خسروی مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و احسان کاظم رئیس فرهنگسرای فردوس و مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 برگزار شد، برنامه‌هایی همچون مدیحه‌سرایی، قرائت حدیث شریف کساء، ارائه توضیحاتی درباره پیشینه این آئین سنتی و معنوی و...  به اجرا درآمد.

این مراسم با استقبال چشمگیر مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه بود و دلسوختگان خاندان اهل بیت(ع) در عزای بی‌بی دو عالم اشک ماتم ریختند.

اجرای این برنامه آئینی بخشی از ویژه‌برنامه نمایشی و مفهومی «روزگار شقایق‌ها» است، سوگواره‌ای که از روز شهادت حضرت زهرا(س) به مدت 10 روز با اجرای حدود 450 سانس تعاملی سعی در انتقال معارف فاطمی(س) خواهد داشت.

در پایان مراسم، سمنوی نذری که برای طبخ آن حدود 370 کیلو آرد و 75 کیلوگرم گندم خشک استفاده شده است نیز در قالب هزار بسته میان مردم توزیع شد؛ همچنین این آئین سنتی در روز پایانی ویژه‌برنامه سوگواره نمایشی و مفهومی «روزگار شقایق ها» نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران