کتابی توصیه شده برای روایت‌گری اردوهای راهیان نور با محتوایی قرآنی

کتابی توصیه شده برای روایت‌گری اردوهای راهیان نور با محتوایی قرآنی

خبرگزاری تسنیم: «زندگی به سبک رزمندگی»، مجموعه نوشته‌های کوتاهی است که در آن سعی شده با نگاه علمی و محققانه تصویری ملموس و قابل فهم اما پرنکته و دقیق از سوره مبارکه فجر در اختیار مخاطب قرار دهد.

کاظم رجبعلی، مدیر مدرسه هنر، رسانه و ادبیات در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مجموعه کتاب‌های پرچین گفت: کتاب زندگی به سبک رزمندگی (سوره‌نوشت‌های سوره مبارکه فجر) با عنوان پرچین هشتاد و نهم یکی از 114 کتاب مجموعه پرچین است که به سوره‌های قرآن کریم می‌پردازد.

وی افزود: این مجموعه کتاب‌ها تلاش می‌کند که داری زبانی قابل فهم باشد و توضیح بدهد که چگونه می‌شود قرآن را خواند و به زبان ساده آنها را بیان کرد.

رجبعلی با اشاره به اینکه برای تدوین این اثر از دو سبک و روش استفاده می‌شود، ادامه داد: یک روش در این کار روش علمی و تدبری است که در آن ما به یک تیتر می‌رسیم و در روش دوم هم که استفاده از تمثیل است، آن تیتر را به یک متن ادبی قابل توجه و تفسیر تبدیل می‌کند.

مدیر مدرسه هنر، رسانه و ادبیات تصریح کرد: برخی می‌گویند که اثر در حدی باشد که عموم مردم بتوانند استفاده کنند اما به نظر ما اثر باید مانند قرآن آنچنان قوی داشته باشد که عموم و خواص با توجه به نیازهایشان بتوانند از آن استفاده کامل ببرند.

لازم به ذکر است «زندگی به سبک رزمندگی»، مجموعه نوشته‌های کوتاهی است که در آن سعی شده با نگاه علمی و محققانه تصویری ملموس و قابل فهم اما پرنکته و دقیق از سوره مبارکه فجر در اختیار مخاطب قرار دهد.

مطالعه این کتاب برای کسانی که دوست دارند حیات طیبه شهدا و منطق و ارزش‌های جاری آن را در سایه سوره‌ای که منسوب به سیدالشهداست بدانند و بشناسند، کسانی که می‌خواهند در اردوی راهیان نور افق جدید از روایت‌گری را با محتوایی قرآنی تجربه کنند، کسانی که می‌خوانند بدانند چگونه می‌توان بر اساس مناطق عملیاتی و شهدا و شخصیت‌های رزمنده متن‌های مبتنی بر قرآن نوشت و کسانی که می‌خواهند دوره‌ای از برخی روایت‌های کربلا را حول موضوعات محوری سوره مبارکه فجر بدانند، توصیه شده است.

آدرس سایت اختصاصی این مجموعه فرهنگی www.quranetratschool.ir است و علاقمندان برای آشنایی با فعالیت‌های دیگر مدارس این مجموعه می‌توانند به این آدرس مراجعه کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران