۶۵۵ غرفه در نمایشگاه بهاره همدان برپا می‌شود


655 غرفه در نمایشگاه بهاره همدان برپا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون بازرگانی داخلی و امور تجارت استان همدان از برپایی ۶۵۵ غرفه نمایشگاه بهاره در استان همدان خبر داد و گفت: نمایشگاه بهاره از ۱۷ اسفندماه به مدت ۱۰ روز در نمایشگاه بین‌المللی همدان برگزار می‎شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مصطفی اسدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته براساس مصوبه هیئت وزیران وظایف مربوط به امور تنظیم بازار از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و نقش سازمان‎های صنعت و معدن در استان‌ها نیز کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان و نمایشگاه پاییزه در آستانه مهر ماه در همدان برگزار شده است، گفت: نمایشگاه بهاره نیز از روز 17 تا 26 اسفند ماه در همدان برگزار می‌‏شود.

اسدی با بیان اینکه تعداد غرفه‎ها در نمایشگاه همدان از 220 واحد به 285 واحد افزایش داشته است، تصریح کرد: در سطح استان همدان 655 غرفه در نمایشگاه‌های بهاره پیش‌بینی شده که کالاهای اساسی از جمله کیف و کفش، پوشاک، آجیل و خشکبار، شیرینی، مواد پروتئینی و کالاهای تنظیم بازاری عرضه می‎شود.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا فروش فوق‌العاده را جایگزین نمایشگاه کنیم، بیان کرد: در حال حاضر 197 واحد صنفی و 35 فروشگاه زنجیره‌ای در طرح فروش‎ فوق‎العاده استان حضور دارند ولی تعداد آنها با توجه به جمعیت و وسعت بازار باید افزایش یابد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه فروش فوق‌العاده به مدت یک ماه انجام می‎شود، گفت: اثرگذاری این طرح از نمایشگاه‎‌های فصلی بیشتر است ولی مشکلاتی از جمله نظارت و بازرسی را به دنبال دارد.

وی درباره توزیع گوشت مرغ منجمد در بازار همدان نیز گفت: از هفته‎های گذشته عرضه مرغ منجمد برای تنظیم و تعدیل بازار آغاز شده و در حال حاضر نیز این روند ادامه دارد.

اسدی اظهار داشت: در ابتدا مرغ منجمد با قیمت 5800 تومان به دست مصرف‌کننده می‎رسید ولی پس از مصوبه دولت مرغ با قیمت 4800 تومان به عمده‎فروشان تحویل شده و در نهایت با قیمت 5100 تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هدف از توزیع مرغ منجمد یا میوه دولتی تنظیم بازار است، عنوان کرد: دولت به دنبال این نیست تا با ورود مرغ و میوه ارزان بازار را تنظیم کند چراکه با این وضعیت نیز تولیدکنندگان آسیب می‎بینند بلکه دولت با عرضه این محصولات می‎خواهد بازار را تنظیم کند تا به مصرف‌کنندگان آسیب وارد نشود.

معاون بازرگانی داخلی و امور تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بیان کرد: در حال حاضر قرارداد تامین 2 هزار تن سیب و پرتقال برای استان همدان منعقد شده و این در حالی است که نیاز مردم در روزهای پایانی امسال به 5 هزار تن میوه افزایش می‎یابد.

اسدی با بیان اینکه توزیع میوه دولتی در نوروز 93 بر قیمت میوه بازار تاثیر گذاشته و سبب کاهش آن شده بود، گفت: بازار به توزیع میوه عید واکنش نشان داده و تلاش می‎کند با کاهش قیمت مشتری خود را از دست ندهد.

وی با اعلام اینکه قیمت‌گذاری میوه دولتی در حال انجام است، عنوان کرد: فاصله قیمتی بین بازار و میوه دولتی اگر زیاد باشد سبب تقاضای بالای مردم از میوه دولتی شده و به علت محدودیت میوه با مشکل تامین مواجه می‎شویم.

اسدی درباره توزیع مرغ منجمد در بازار همدان نیز گفت: تاکنون 60 تن مرغ منجمد در بازار همدان توزیع شده و این درحالی است که روزانه به طور متوسط به 50 تن مرغ نیاز دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon