مطالعات تعیین الگوی کشت در استان سمنان انجام شود


مطالعات تعیین الگوی کشت در استان سمنان انجام شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار سمنان بر اجرای مطالعات تعیین الگوی کشت در این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد زند وکیلی ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی استان سمنان در استانداری سمنان تشکیل شد اظهار داشت: الگوی کشت در استان سمنان باید با توجه به مزیت‌های نسبی و شرایط آبی این استان تدوین شود.

وی افزود: افزایش بهره‌وری از آب در کشت محصولات کشاورزی باید یکی از مهم‌ترین ملاک‌های الگوی کشت در استان سمنان باشد.

استاندار سمنان با اشاره اهمیت توجه به امنیت غذایی در کشور تصریح کرد: باید حداقل در محصولات استراتژیک کشاورزی به خودکفایی برسیم تا امنیت غذایی در کشور حاصل شود.

وکیلی با اشاره به جایگاه افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورز در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: موضوع مهم کشاورزی در اقتصاد مقاومتی که سیاست‌های کلی آن از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده است نیز جایگاهی ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان امسال کلکسیونی از حوادث غیرمترقبه را تجربه کرده است بر اثرگذاری تغییرات جوی بر کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی تأکید و عنوان کرد: توجه به مسائل جوی در بخش کشاورزی سبب افزایش تولیدات این بخش خواهد شد.

استاندار سمنان لازمه توجه به شرایط و تغییرات جوی از سوی کشاورزان برای فعالیت‌های کشاورزی را ایجاد ارتباط نزدیک میان اداره کل هواشناسی و نیز فعالان بخش کشاورزی استان سمنان عنوان کرد.

وکیلی با تأکید بر لزوم افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی به‌منظور استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی تصریح کرد: باید طوری برنامه‌ریزی شود تا فاصله میان کشاورز نمونه و میانگین تولید در بخش کشاورزی کاهش یابد و یکی از راه‌های این امر کاهش ضایعات تولیدات و محصولات کشاورزی از کاشت تا برداشت و توزیع برای مصرف‌کننده است.

تدوین اولویت و الگوی کشت، در نظر گرفتن و اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در بخش کشاورزی به‌منظور رسیدن به سودآوری و اقتصادی کردن محصولات کشاورزی از دیگر محورهای سخنان استاندار سمنان در این نشست بود.

این جلسه با حضور اعضای کارگروه کشاورزی استان سمنان و با دستور کار گزارش کشت غلات، استمهال تسهیلات کشاورزان و جذب تسهیلات مکانیزاسیون و نیز تنظیم بازار میوه شب عید و مرغ این ایام برگزار شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon