برگزاری دور دوم «نشست مسکو» بین نظام سوریه و معارضان در اواخر آوریل

برگزاری دور دوم «نشست مسکو» بین نظام سوریه و معارضان در اواخر آوریل

خبرگزاری تسنیم: منابع دیپلماتیک اعلام کردند که دور دوم نشست مشورتی مسکو بین معارضان سوری و نظام این کشور در اواخر ماه آوریل برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که دور دوم نشست مشورتی مسکو بین معارضان سوری و نظام این کشور در اواخر ماه آوریل برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش قرار است این نشست بعد از کنفرانس قاهره بین معارضان این کشور برگزار شود.

دور اول نشست مسکو بین نظام سوریه و معارضان این کشور از روز دوشنبه 5 بهمن ماه در این کشور شروع شد و تا روز 9 بهمن ماه ادامه داشت.

"ویتالی نامکن" هماهنگ کننده گفت‌وگوهای سوریه در مسکو در پایان این مذاکرات گفت: درگیری‌ها در سوریه باید متوقف شود و مسائل باقی مانده باید در ضمن گفت‌وگوهای سوری-سوری و بدون پیش شرطی حل شود.

وی افزود که اصول عمومی تعیین کردیم و بر آن نام اصول مسکو قرار دادیم که دیدگاهی برای راه‌حل سیاسی بر اساس توافقنامه ژنو است.

این در حالی است که منابع مخالفان سوری در مسکو به النشره گفتند که بخش عمده‌ای از شرکت‌کنندگان در نشست مسکو با اصول توافقنامه موافقت کردند و همچنین هیئت نظام سوریه خواستار اضافه کردن دو بند به اصول تعیین شده گردید که شامل برداشته شدن تحریم‌ها و موضوع جولان است. همچنین گروه‌ها بر تشکیل کمیسیون روسی برای پیگیری رایزنی‌ها بین گروه‌های مختلف تاکید کردند.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان