۳۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه‌های غذا و دارو کشور تخصیص یافت


300 میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه‌های غذا و دارو کشور تخصیص یافت

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سازمان غذا و دارو ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه‌های کنترل غذا و دارو تخصیص داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، رسول دیناروند ظهر امروز در دهمین گردهمایی مسئولان و روسای آزمایشگاههای کنترل غذا و داروی کشور در بوشهر با اشاره به اینکه  آزمایشگاه‌های کنترل غذا و دارو نقش مهم و تاثیرگذاری در سلامتی جامعه دارند اظهار داشت: اکنون آزمایشگاه‌های کنترل غذا و دارو در کشور پاسخگوی نیازهای جامعه نیست.

وی با تاکید بر توجه به توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه آزمایشگاهی تصریح کرد: برای رسیدن به سلامت غذایی باید از نظر نیروی انسانی، تجهیزاتی و آزمایشگاهی توانمند شویم تا بتوانیم نظارت کامل و جامعی در حوزه غذا و فرآورده‌های غذایی انجام دهیم.

دیناروند محور سلامت جامعه راغذا و تغذیه و ایمنی غذایی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات و تجهیزات موجود در کشور نمی‌توانیم به مردم اطمینان دهیم که همه غذا و فرآورده‌های غذایی در کشور سالم است.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور با اشاره به اینکه تشخیص سلامتی غذا در کشور باید افزایش یابد گفت: در کشورهای پیشرفته با یک تزریق 800 نوع سم را می‌توان تشخیص داد که در کشور ما حداکثر تا 190 سم در مواد غذایی می‌توان شناسایی کرد.

وی با بیان اینکه در کشور با افزایش مصرف کالری مواجه هستیم  گفت:  این به معنی است که به صورت میانگین بیش از 20 درصد انرژی مازاد بر نیازمان دریافت می‌کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو از کاهش واردات روغن پالم خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام شده واردات 700 هزار تنی روغن پال به 300 هزار تن کاهش یافته است.

دیناروند با بیان اینکه ضوابط فنی روغن جامد در کشور اصلاح می‌شودبیان کرد: سال آینده ضوابط فنی تولید و عرضه روغن جامد در کشور اصلاح می‌شود که این مهم در پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی موثر است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاههای کنترل غذا و دارو در کشور تجهیز می‌شوند افزود: سازمان غذا و دارو 300  میلیاردریال اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه‌ها کنترل غذا و دارو تخصیص داده است.

انتهای پیام/ ب


 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon