۲۸۰ هزار اصله نهال در استان فارس توزیع می‌شود


280 هزار اصله نهال در استان فارس توزیع می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: ۲۸۰ اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان فارس توزیع و کاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مهرزاد بوستانی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی اظهار داشت: در روز 15 اسفند ماه جشن درختکاری با حضور استاندار فارس، معاونان ایشان و جمعی از تشکل‌های مردمی در محل پارک یادبود شهدای شیراز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته منابع طبیعی "با مردم و برای مردم" است افزود: در روز 16 اسفندماه نمایشگاه توانمندی‌های منابع طبیعی فارس و عرضه محصولات واحدهای تولیدی منابع طبیعی در باغ جنت با همکاری شهرداری شیراز افتتاح می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی فارس از اهدا خون کارکنان منابع طبیعی به بانک خون در 16 اسفندماه خبر داد و افزود: در طول هفته منابع طبیعی همایش‌ها و نشست‌های علمی در چند شهرستان استان از جمله لار، جهرم، کازرون و کوار برگزار می‌شود.

بوستانی از توزیع 280 هزار اصله نهال در هفته درختکاری در استان فارس خبر داد و خاطرنشان‌کرد: علاوه بر توزیع نهال توسط منابع طبیعی کسانی که مایل هستند در عرصه منابع طبیعی یا مناطقی که تحت حفاظت این سازمان است نهال‌کاری کنند نهال به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 700 کیلو بذر گونه‌های درختی جنگلی برای توسعه طرح جنگل‌کاری در کل شهرستان‌های استان توزیع شده است افزود: عمده بذرها در محل‌هایی کاشت می‌شود که قبلا آتش‌سوزی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با بیان اینکه بودجه اختصاص یافته برای برگزاری این برنامه‌ها 800 میلیون ریال بوده است خاطرنشان کرد: عمده این برنامه‌ها با همکاری 8 تشکل مردمی انجام می‌شود.

بوستانی گفت: انجمن‌ها و تشکل‌هایی که برای همکاری با منابع طبیعی اعلام آمادگی کردند در زمینه فرهنگ‌سازی، آموزش، بذرکاری، نهال‌کاری و پاک‌سازی طبیعت با سازمان منابع طبیعی همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به آتش‌سوزی‌هایی که امسال در عرصه منابع طبیعی استان رخ داده است خاطرنشان کرد: 8 میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری، حفاظت، حراست و اتفاء حریق در محل‌های مستعد آتش‌سوزی اختصاص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه برخوردهای مناسبی با زمین‌خواران صورت گرفته افزود: از ابتدای سال تاکنون 140 مورد قلع‌وقمع و خلعیت زمین انجام شده و حدود 5 میلیارد و 800 میلیون ریال خسارت دریافت شده است.

وی با بیان اینکه 106 طرح آبخیزداری در استان فارس در حال اجرا است تصریح کرد: یکی از طرح‌های آبخیزداری شهرستان جهرم در هفته منابع طبیعی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon