کری: پیشرفت‌هایی در مذاکرات با ایران حاصل شد اما اختلافات عمده همچنان باقی است

کری: پیشرفت‌هایی در مذاکرات با ایران حاصل شد اما اختلافات عمده همچنان باقی است

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت که پیشرفت‌هایی در مذاکرات هسته‌ای با ایران حاصل شد اما اختلافات قابل توجه همچنان باقی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز گفت که درخواست از جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تسلیم شدن، در چارچوب امنیت بخشیدن به مذاکره هسته‌ای با این کشور نیست.

کری با اعلام اینکه با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود در جریان گفت‌و‌گوهای سه روزه در «مونترو» سوئیس پیشرفت‌هایی داشته است، از ادامه این مذاکره‌ها در 15 مارس آینده خبر داد.

وی گفت که همچنان موانع بسیاری باقی مانده‌اند که باید قبل از ضرب الاجل تعیین شده برای پایان ماه جاری میلادی مورد توافق ایران و گروه 1+5 قرار گیرند.

وزیرخارجه آمریکا تاکید کرد که پس از حدود 10 ساعت گفت‌و‌گو با ظریف همچنان شکاف‌ها و گزینه‌های مهمی وجود دارند که باید بررسی شوند.

وی تصریح کرد: «هیچ کس تاکنون گزینه بهتری برای متوقف کردن روند هسته‌ای ایران ارائه نکرده است و به این ترتیب درخواست از ایران برای تسلیم شدن نیز یک طرح محسوب نمی‌شود.»

کری تصریح کرد که هیچ یک از اعضای گروه 1+5 از طرح درخواست از ایران مبنی بر تسلیم شدن حمایت نمی‌کنند.

وی همچنین اعلام کرد هرگونه توافق هسته‌ای با ایران شامل بازرسی‌های سرزده و اقدامات راستی آزمایی است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل روز گذشته در سخنرانی خود در کنگره آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را یک توافق بد و کابوس توصیف کرد و گفت که اعضای گروه 1+5 باید بر توقف کامل تاسیسات هسته‌ای ایران اصرار بورزند.

مذاکرات دو جانبه‌ای که از روز دوشنبه (11 اسفند) در سطوح مختلف بین دیپلمات‌های ارشد کشورمان و آمریکا شروع شده بود، امروز پایان یافت.

عصر امروز (چهارشنبه) معاونان وزیر امور خارجه کشورمان با دیپلمات‌های سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلستان دیدار کرده و فردا (پنج‌شنبه) نیز این دور از مذاکرات با نشست جامع ایران و گروه 1+5 در مونترو پایان خواهد یافت.

دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران از 15 تا 20 مارس (24 تا 29 اسفند) برگزار خواهد شد. این مقام ارشد آمریکایی اعلام کرده که احتمالا مذاکرات آتی نیز در ژنو انجام خواهد یافت.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان