کاروانسراهای بازار وکیل شیراز با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی مرمت می‌شوند


کاروانسراهای بازار وکیل شیراز با اعتبار 30 میلیارد ریالی مرمت می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مسئول فنی میراث فرهنگی فارس با اشاره به وجود کارونسراهای تاریخی در بازار وکیل شیراز گفت: برای مرمت ۳ کاروانسرای گمرک، روغنی و احمدی به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

سیامک بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به 4 کارونسرای تاریخی در بازار وکیل شیراز اظهار داشت: کاروانسرای فیل مرمت شده و برای مرمت کاروانسرای گمرک، روغنی و احمدی به 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه براساس قانون میراث فرهنگی برای مرمت بناهای تاریخی با کاربری تجاری 20 درصد مشارکت دارد، افزود: میراث فرهنگی فارس برای مرمت کاروانسرای فیل 50 درصد مشارکت کرده و مرمت این بناها با مشارکت کسبه باید انجام شود.

بصیری با اشاره به مشارکت صددرصدی میراث فرهنگی فارس در استحکام ضلع جنوبی بازار وکیل گفت: کاروانسرای فیل که اکنون مرمت شده توسط کسبه همان قسمت در حال استفاده است و بیشتر کاربری انبار یافته است.

مسئول فنی میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: این بناها علاوه بر کاربری تجاری در زمینه گردشگری نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و تلاش میراث فرهنگی فارس برای احیا این بناها برای رونق گردشگری است.

بازار وکیل شیراز از بناهای دوره زندیه و یکی از بازارهای سنتی و تاریخی ایران است که در تاریخ 17 تیر 1351 باشماره ثبت 924 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon