ارسال اخطاریه هواشناسی زنجان به دستگاه‌های خدمات‌رسان در ایام نوروز


ارسال اخطاریه هواشناسی زنجان به دستگاه‌های خدمات‌رسان در ایام نوروز

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل هواشناسی استان زنجان از توانایی مطلوب این سازمان برای پیش‌بینی شرایط جوی خبر داد و گفت: اخطاریه‌های هواشناسی برای آگاهی از وضع هوا به دستگاه‌های خدمات‌رسان در ایام نوروز ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، احد یاغموری در جلسه ستاد هماهنگی حمل و نقل سفرهای نوروزی اظهار داشت: توانمندی‌های استان زنجان در زمینه پیش‌بینی وضع هوا ارتقا یافته است.

وی ابراز کرد: با توجه به پیشرفت‌هایی که حاصل شده است قادر هستیم ماهیت پدیده‌ها جوی را در استان زنجان با استفاده از امکانات موجود پیش‌بینی کنیم.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان بیان کرد: مبحث هواشناسی و وضعیت جوی قابل پیش‌بینی است و نتایج حاصله از تصاویر دریافتی از ماهواره‌ها برای برنامه‌ریزی در اختیار ارگان‌های ذیربط قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: وضع هوای موجود و گرمای بی‌سابقه در زمستان امسال ذهنیت هوای مطلوب در ایام عید نوروز را در ذهن تداعی می‌کند، در حالی که امکان بروز پدیده‌های جوی مختلف وجود دارد.

یاغموری تصریح کرد: اطلاع‌رسانی در زمینه وضع هوا در کنار پیش‌بینی پدیده‌های جوی، امر برنامه‌ریزی را برای مسئولان تسهیل می‌کند تا در هنگام بروز حادثه‌ای توان مقابله با آن را داشته باشند و از خطرات احتمالی پیشگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه شرایط جوی تا درصد بالایی قابل پیش‌بینی است، عنوان کرد: پیش‌بینی وضع هوا و اخطاریه‌ها در ایام نوروز در اختیار نهادهای درگیر قرار می‌گیرد تا مسئولان در مواجهه با پدیده‌های غیرمعمول غافلگیر نشوند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان بیان کرد: مردم برای آگاهی از شرایط جوی می‌توانند با شماره 134 تماس بگیرند که این شماره در استان زنجان با هشت خط همزمان آماده اعلام وضعیت آب و هوا است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ارسال پیامک در مورد وضعیت هوا ابراز کرد: این پیامک برای دستگاه‌ها در حوزه مرتبط برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon