فهرست اتهامات ساختگی دادگاه سعودی علیه رهبر برجسته شیعیان عربستان

فهرست اتهامات ساختگی دادگاه سعودی علیه رهبر برجسته شیعیان عربستان

خبرگزاری تسنیم: روزنامه الریاض با به کار بردن لفظ توهین آمیز درباره شیخ باقر نمر النمر یکی از علمای برجسته شیعیان عربستان و توصیف اعتراضات مشروع و مسالمت آمیز مردم العوامیه به عنوان تروریسم العوامیه،‌اوج سرکوبگری آل سعود را به جهانیان نشان داد .

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ تایید حکم اعدام شیخ النمر در حالی است که رژیم حاکم بر عربستان هر گونه فریاد آزادی خواهی و درخواست شهروندان برای جلوگیری از تبعض و بی عدالتی را به شدت سرکوب می کند، تحرکات گروه های تروریستی در سوریه را انقلاب می خوانند.

در حالی که موج سرکوب و خفقان در عربستان و برخورد آهنین و خشونت آمیز با هرگونه فعالیت اعتراضی صلح آمیز ادامه دارد،‌دادگاه تجدیدنظر(استیناف) آل سعود،‌حکم اعدام شیخ باقر النمر از رهبران برجسته شیعیان عربستان را در حالی تایید کرده است که تنها جرم وی، حمایت از حقوق غصب شده و پایمال شده بخش قابل توجهی از مردم عربستان و تاکید وی بر ضرورت پایان تبعیض و بی عدالتی در عربستان است.

روزنامه الریاض نوشته است دادگاه کیفری، پرونده رهبر تروریسم العوامیه! را به دادگاه استیناف ارجاع داد که این اقدام پس از پاسخ دادگاه کیفری به ملاحظات دادگاه استیناف صورت گرفته است.

دادگاه کیفری ریاض در روز پنجشنبه بیست و یکم ذی الحجه 1435 هجری قمری، حکم اولیه را صادر کرد که بر  اساس آن،‌شیخ النمر به اعدام محکوم می شود.

این رسانه سعودی بدون آوردن نام شیخ النمر مدعی شده است وی به اتهامات خطرناکی محکوم شده است .

تحریک عمومی به  عدم اطاعت از شاه عربستان که رسانه سعودی از وی به عنوان ولی امر یاد کرده و عدم بیعت با وی و مشارکت در رویارویی مسلحانه با نیروهای امنیتی سعودی و ادعای تحریک فتنه طایفه ای و سب و ناسزاگویی به آنچه صحابه خوانده شده، از جمله اتهامات بی  اساس دادگاه سعودی علیه یکی از رهبران برجسته شیعیان عربستان اعلام شده است.

بر اساس گزارش روزنامه الریاض، شیخ النمر تاکید کرده است با هیچ کس به جز خداوند،‌پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و ائمه اثنی عشر(ع) بیعت نمی کند و حکام عربستان به خاطر اینکه شروط شرعی بیعت را ندارند، مشروعیت ندارند.

شیخ النمر همچنین متهم شده است که علمای آل سعود را متهم کرده است که حکم شریعت را به خاطر جلب رضایت حاکمان عربستان تغییر می دهند. وی تاکید کرده است که دستگاه قضایی عربستان، بی طرف نیست و دولت عربستان هم دولت تروریستی و خشونت طلب است و بسیاری از قوانین و مقررات این کشور به ویژه نظام حکومتی هم نامشروع است.

بر اساس فهرست اتهامات طولانی دادگاه سعودی علیه روحانی برجسته شیعیان عربستان،‌ وی متهم شده است که نیروهای امنیتی سعودی را به باندهای راهزن و نیروهای سپرجزیره(اشغالگران بحرین) را ننگی برای جزیره توصیف کرده و خواستار اخراج آن ها از بحرین و نیز آزادی محکوم شدگان مساله انفجار الخبر شده است.

بر اساس گزارش الریاض، شیخ النمر بر صحت و درستی خطبه ها و سخنرانی هایی که طی آن خواستار سرنگون حکومت سعودی و قیام علیه آن و تشویق مردم
به آن شده، تاکید کرده است.

شیخ النمر حکام عربستان را فاسقانی توصیف کرده که بیعت با آن ها جایز نیست.بر اساس ادعای دادگاه سعودی،‌شیخ النمر خواستار تحکیم ولایت فقیه در عربستان و سرنگونی حکومت آل خلیفه در بحرین و دعوت از جوانان عربستان برای کمک به مردم بحرین که دادگاه آل سعود آن ها را فتنه گران بحرین خوانده،‌شده است.

بر اساس حکم محکومیت شیخ النمر، این رهبر برجسته شیعیان عربستان به اعلام صریح عدم اطاعت از حاکمان عربستان که این دادگاه آن ها را ولی امر مسلمانان خوانده و  عدم بیعت با آن ها و درخواست برای سرنگونی حکومت سعودی از طریق خطبه های نماز جمعه و سخنرانی ها،‌اخلال در آن چه به زعم دادگاه وحدت ملی خوانده شده و ادعا وفادار نبودن به میهن متهم شده است.

بر اساس این حکم، ادعا شده است که شیخ  النمر از حوادث آشوب و تخریب در قبرستان بقیع حمایت کرده و از آن در راه فتنه گری طایفه ای استفاد کرده است.

اتهام خروج علیه آنچه امام عربستان خوانده شده و حاکم آن یعنی پادشاه این کشور و ادعای قصد شیخ النمر برای متفرق کردن مردم و ایجاد هرج و مرج و سرنگونی حکومت از دیگر اتهامات ساختگی دادگاه سعودی علیه رهبر برجسته شیعیان عربستان اعلام شده است که در روزنامه سعودی البته با نگاه طایفه گری و توهین آمیز خاص این رسانه ها مطرح شده است.

دادگاه سعودی در فهرست بلندبالای اتهامات ساختگی خود که با هدف توجیه اقدامات سرکوبگرانه آل سعود تهیه شده،‌شیخ  النمر را به انجام اقداماتی که برای امنیت عمومی و آرامش جامعه عربستان مضر است،‌متهم کرده است.

این دادگاه از اینکه شیخ النمر حاضر به بیعت با شاه عربستان که از نظر شیخ  النمر مشروعیت دینی ندارند، ابراز خشم کرده و تاکید شیخ النمر بر نامشروع بودن حکومت آل سعود را به زعم خود به مثابه تمایل برای برهم زدن وحدت مسلمانان توصیف کرده است.

این دادگاه مدعی شده است که شیخ النمر ارزشی برای انسان های بیگناه و نیروهای امنیتی قائل نیست و اصرار وی بر درستی و صحت مواضع و اظهاراتش را توجیهی برای صدور حکم اعدام این رهبر برجسته شیعیان دانسته است.

دادگاه سعودی حدیثی را به پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) نسبت داده و از این حدیث منتسب به پیامبر(ص) نتیجه می گیرد که به زعم این دادگاه،‌قتل شیخ النمر واجب است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان