رکن‌آبادی: چگونه ملتی را به حمله نظامی تهدید می‌کنند که روزی ۸۰هزار آمریکایی را اخراج کرد؟

رکن‌آبادی: چگونه ملتی را به حمله نظامی تهدید می‌کنند که روزی 80هزار آمریکایی را اخراج کرد؟

خبرگزاری تسنیم: سفیر سابق ایران در لبنان گفت: روزی ۸۰هزار مستشار آمریکایی در این کشور بر تمام مسائل نظارت داشتند و آن را مدیریت می‌کردند اما این ۸۰هزار آمریکایی از اینجا اخراج شدند، به ما می‌گویند گزینه نظامی روی میز است، ما را از چه می‌ترسانید؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام امروز چهارشنبه 13 اسفندماه با حضور رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان، اسفندیاری دبیر کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، مهاجرین، طلاب جامعة المصطفی العالمیه و دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.در ابتدای این مراسم انیمیشن شهید مالکوم لطیف شباز نوه مالکوم ایکس بزرگ در راستای بزرگداشت شهدای نهضت جهانی اسلام رونمایی و پخش شد.

رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان در ادامه این مراسم گفت: این مراسم به‌مناسبت پاسداشت شهدای جهان اسلام برگزار می‌شود که با نثار خون خویش باعث شدند جبهه مقاومت با رهبری جمهوری اسلامی ایران قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح نموده و زحمات 66ساله نظام جهانی سلطه را در کاشتن این بذر نفاق و غصب و اشغال را حاصل بخشند.

عجز و استیصال در سخنان اخیر نتانیاهو نمایان بود

سفیر سابق ایران در سوریه در ادامه سخنانش افزود: سخنان بنیامین نتانیاهو را در روز گذشته شنیدیم که نشانه‌های عجز و استیصال در آن نمایان بود و با چه تعابیری از جمهوری اسلامی ایران یاد می‌کرد. او با هدف ایران‌هراسی بر محورهای مهمی در صحبتش متمرکز شده بود که البته جمهوری اسلامی هم افتخار می‌کند که توسط شخصی مظهر اقتدار تلقی می‌شود که به‌عنوان شخص برای نظام اهمیت ندارد بلکه به‌عنوان کسی که نماینده نظام جهانی سلطه در رویارویی جبهه مقاومت و حق و تمامی حق‌طلبان در عرصه بین المللی است.

وی اظهار داشت: بنیامین نتانیاهو ضمن اشاره به نقش اقتدار و حوزه فعالیت‌های ایران در صحنه منطقه‌ای و بین المللی؛ بحث روی میز بودن گزینه نظامی و تهدید جمهوری اسلامی را مطرح می‌کند. این مسئله بسیار مضحک است. تحلیل‌گران گزارش‌ها و کتاب‌ها نوشته‌اند، مصاحبه‌های بسیار انجام داده‌اند در ارتباط با قدرت و توان جبهه مقاومتی که جمهوری اسلامی ایران افتخار راهبری و هدایت آنها را به‌عهده دارد.

سردبیر القدس العربی می‌گفت: اسرائیلی‌ها بترسند از روزی که شیر مادر به صحنه کارزار بیاید

رکن‌آبادی با اشاره به سخنان سردبیر روزنامه القدس العربی که در گذشته در بحث مقاومت فعال بود و مصاحبه‌های بسیار داشت، اشاره کرد و گفت: این سردبیر با اینکه با جمهوری اسلامی رابطه تنگاتنگی ندارد اما میان اندیشمندان و نخبگان طرفداران بسیار دارد، بعد از جنگ 33روزه گفت: دنیا بداند، اسرائیلی‌ها بدانند این کار تازه توسط بچه‌شیرهای ایران توسط حزب‌الله انجام شده پس جمهوری اسلامی را تهدید نظامی نکنید و بترسید از روی که شیر مادر به صحنه کارزار بیاید.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در سال 1978 توافق‌نامه صلح با اسرائیلی‌ها امضا می‌شود و جمهوری اسلامی ایران پا به عرصه وجود گذاشته انقلاب ایران به پیروزی می‌رسد و با پیروزی آن شاهد تغییر اساسی موازنه قدرت در صحنه منطقه‌ای و به‌نفع جبهه مقاومت بوده‌ایم. همه‌ تلاش‌های آمریکا و اسرائیل با شکست مواجه شد، آیا حقیقتاً برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و نظام مقدس آن اقدامی بوده است که می توانستند به کار بگیرند و استفاده نکرده باشند؟

با تجربه هشت سال دفاع مقدس چگونه ما را به اقدام نظامی تهدید می‌کنند؟

سفیر سابق ایران در لبنان اظهار داشت: به ما می‌گویند گزینه‌ها از جمله اقدام نظامی روی میز است، ما را از چه می‌ترسانید؟ مگر هشت سال دفاع مقدس ایستادگی ملت ایران و نتیجه این جنگ که یک وجب از خاک را در اختیار دشمن قرار نداد کافی نبود؟ زمانی که انقلاب نوپا بود و امکانات محدود بود و ما در تنگنا بودیم اما این پیروزی‌ها حاصل شد، در آن شرایط ما ایستادیم، ما را از چه می‌ترسانند؟ افتخارمان این است که فرزندان امامی هستیم که فرمودند: اگر ما را به قتل تهدید می‌کنید ما فرزندان کربلا و عاشوراییم و اگر به محاصره اقتصادی تهدید می‌کنید فرزندان رمضانیم.

ملتی را تهدید نظامی می‌کنند که روزی 80هزار آمریکایی را از ایران اخراج کردند

رکن‌آبادی در ادامه سخنانش تصریح کرد: امروز که بعد از 36 سال همه چیز داریم باز هم دارید ما را تهدید می‌کنید؟ روزی که هشتادهزار مستشار آمریکایی در این کشور بر تمام مسائل این کشور نظارت داشتند و آن را مدیریت می‌کردند، هشتادهزار آمریکایی از اینجا اخراج شدند و به‌سخره گرفتند: "اگر ما برویم شما کاری نمی‌توانید بکنید" اما دیدند ابداع و نوآوری جوانان ایران‌زمین اینجا را به چه اقتداری رسانده است. این در حالی بود که این افراد برای تعیین وزرا و مسئولان ما، ایفای نقش می‌کردند و شاه ایران تحت امر سفارت آمریکا بود.

جُرم ما ایستادگی در مقابل نظام سلطه است؛ بهای این موضع را می‌پردازیم

رکن‌آبادی با ابراز "جرم ما این است که از نظام سلطه خارج شدیم و گفتیم سیاست ما از همه کشورها متفاوت است" افزود:  سیاست ما نه شرقی و نه غربی بود، گفتیم می‌خواهیم مستقل زندگی کنیم و افتخار می‌کنیم حمایت از مظلوم و ایستادن در برابر ظالمین از اصول مورد تأکید و توجه قانون اساسی ماست و به سعادت رساندن انسان‌ها در رأس اهداف ایران محسوب می‌شود. طبیعی است بهای این موضع را هم باید بپردازیم.

حمایت ایران از نیروهای مردمی در عراق و سوریه نگرش‌ها را به جمهوری اسلامی تغییر داد

سفیر سابق ایران در لبنان بیان کرد: با وجود حمله نظامی، محاصره اقتصادی و تحریم باز هم نتیجه‌ای نگرفتند و حتی به‌کارگیری جریان‌های تروریستی جهانی با کمک اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها باز هم نتیجه‌ای نداشت اما پیشرفت رزمندگان مقاومت را می‌بینید و تلاش نیروهای مردمی در عراق و سوریه و پیشرفت‌های پی‌درپی تأثیر مهمی را در صحنه جهانی در جهت تغییر نگرش آنها به جمهوری اسلامی به‌عنوان حامی جریان مقاومت داشته است.

رکن‌آبادی به سخنان رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در مرحله گذار در عرصه بین‌الملل هستیم که در این مرحله جبهه مقاومت از نقش اساسی برخوردار است و با توجه به ایفای نقشی که تاکنون در جهت احقاق حقوق مظلومین در بین الملل داشته به همین میزان می‌تواند نقش سیاسی را در جهت به سعادت رساندن انسان‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: خداوند را شاکریم که در برهه‌ای هستیم که افتخار پشت افتخار و پیروزی پشت پیروزی و هدایت مدبرانه امامت امت در ابتدای پیروزی انقلاب و راهبری مقام معظم رهبری پس از رحلت امام خمینی(ره) داشته‌ایم و نتیجه‌اش این شده که در اقیانوس جهانی علی‌رغم صف‌آرایی قدرت‌های جهانی میان این ناامنی جمهوری اسلامی به‌عنوان باثبات‌ترین جزیره به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و نه تنها در عرصه نظامی بلکه در عرصه‌های صنعتی و تکنولوژی هم پیشرفت‌های بسیار داشته که همه مرهون حق‌طلبی مردم و هم‌بستگی آنها با مسئولان بوده است.

وی ادامه داد: روحیه ولایت‌مداری و مخصوصاً بعد از آنکه ملت‌ها در سراسر جهان شاهد حرکت بیداری اسلامی در کشورهای مختلف بودند، طبیعی است تا همه چیز محقق نشده، نتیجه دلخواه ملتها هم محقق نخواهد شد، در این مرحله بود که ملت‌های جهان اسلامی گفتند تازه فهمیدیم ولایت فقیه چه نقش برجسته‌ای می‌تواند در پیشبرد امور هر کشور مخصوصاً در مواقع بحرانی داشته باشد.

شهدای جهان اسلام خونشان بر زمین ریخت تا عدالت و امنیت برای آزادگان جهان محقق شود

رکن‌آبادی در پایان سخنانش افزود: روز گذشته شاهد بودیم یکی از مسئولان برجسته آمریکا گفت رهبری یک عالم روحانی در ایران موجب خلق این دستاوردها برای ایران و ایستادگی در برابر تمام مشکلات شده است. ان‌شاءالله خداوند به ما توفیق دهد پیرو راستین رسول اسلام(ص)، ائمه معصومین(ع) و رهروان راه شهدای اسلام به‌ویژه شهدای لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و ... باشیم که خونشان بر زمین ریخت تا مؤمنان و آزادگان جهان در امنیت کامل در جهت تحقق عدالت به زندگی خود ادامه دهند.

عباسی قائم‌مقام کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام در ادامه این مراسم به حضار و دانشجویان و مهمانان خارجی حاضر در برنامه تبریک و خیر مقدم گفت.

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران