ارسال سلاح برای کی یف گزینه‌ای اروپایی نیست/لزوم ساختن پل‌هایی با پوتین


ارسال سلاح برای کی یف گزینه‌ای اروپایی نیست/لزوم ساختن پل‌هایی با پوتین

خبرگزاری تسنیم: یک سیاستمدار بلند پایه آلمانی خواستار ایجاد پل ها و مناسباتی با رئیس جمهوری روسیه شده و ارسال سلاح برای کی یف را یک گزینه اروپایی ندانسته و چنین اقدامی را بسیار خطرناک ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "پیر اشتاین بروک" از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال دموکرات آلمان و وزیر دارایی سابق این کشور که اخیرا در آژانس نوسازی و مدرن سازی اوکراین مسئول بخش مالی و مالیاتی است در گفتگو با روزنامه اتریشی "استاندارد"، در پاسخ به این پرسش که شما شانس برقراری یک صلح پایدار در اوکراین بعد از قرارداد مینسک را که از طرف صدر اعظم آلمان هم پی گیری می شود چگونه ارزیابی می کنید گفت: فکر و عقیده من در این راستا البته مثبت است. اما ما هر دو ساده لوح نیستیم و می دانیم که امکان تنش و تشنج بیشتر وجود دارد.

وی که همچنین رقیب مرکل در انتخابات گذشته برای تصاحب سمت صدر اعظمی نیز بود در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا عرضه سلاح های دفاعی برای اوکراین یک گزینه اروپایی است گفت: خیر من چنین اقدامی را خطرناک ارزیابی می کنم. با ارسال تسلیحات به اوکراین فرقی نمی کند چه نوع تسلیحاتی سریعا این کشور می تواند در معرض تهدید وقوع جنگ های نمایندگی احزاب قرار گیرد. به نظر من پوتین هرگز یک شکست نظامی جدایی طلبان را زمانی که غرب ارتش اوکراین را مجهز به تسلیحات بیشتر کند اجازه نخواهد داد. بنابراین چنین اقدامی سریعا به تنش های بیشتر می انجامد.

"اشتاین بروک" در ادامه گفت : در هر صورت غرب باید بسیار متعادل، منطقی و قابل اعتماد به این مسئله واکنش نشان دهد. غرب باید در درجه اول انسجام خود را حفظ کرده و دچار انشقاق نشود. پوتین امیدوار است که غرب زمانی دچار از هم گسیختگی و جدایی شود.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو خواستار ساختن پل هایی با پوتین شده  و در ادامه مدیریت بحران دولت آلمان را مثبت ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان