تظاهرات هزاران نفر در اعتراض به «مکان‌های سیاه» پلیس شیکاگو

تظاهرات هزاران نفر در اعتراض به «مکان‌های سیاه» پلیس شیکاگو

خبرگزاری تسنیم: انتظار می‌رود روز شنبه هزاران نفر با تجمع در شیکاگو نسبت به وجود مراکز بازجویی پلیس که در آن حقوق اساسی انسانی رعایت نمی‌شده، اعتراض کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، اداره پلیس شیکاگو یک مرکز بازجویی مخفی شبیه "مراکز سیاه سازمان سیا" برای بازجویی از متهمان در اختیار داشته است. پلیس شیکاگو ظاهراً در این مرکز مرتکب نقض حقوق زندانیان از جمله ضرب و شتم شده و به آنها اجازه داشتن وکیل داده نشده است.

یکی از سازمان دهندگان اصلی این تظاهرات اعتراض آمیز تأکید کرد: من با تعدادی از افرادی که بازداشت شده بودند و با تعدادی از وکلای آنها صحبت کرده‌ام، آنها در این تظاهرات شرکت خواهند کرد ولی فکر می‌کنم که تعداد زیادی از مردم در این تجمع و تظاهرات مشارکت کنند. تاکنون بیش از 1500 نفر برای شرکت در این تجمع اعلام آمادگی کرده‌اند.

هفته گذشته آنتونی هیل وکیل مدافع در امور جنایی تصریح کرد که بازداشت شدگان در این مرکز بازجویی، در زندان‌های انفرادی نگهداری شده و مجبور به اعترافات دروغین شده‌اند. پلیس شیکاگو ضمن رد این اتهامات، مدعی شده است که از همه قوانین تبعیت و پیروی کرده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان