۱۵ درصد باغات سنتی قزوین خشک شده است


15 درصد باغات سنتی قزوین خشک شده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون شورایاران شورای شهر قزوین گفت: در حال حاضر ۱۵ درصد باغات سنتی قزوین خشک شده است و این باغات در معرض تهدید قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدرضا صدیقی در نشست با شورای شهر قزوین، اظهار داشت: اقداماتی برای ایجاد سه ایستگاه حفاظت باغات سنتی قزوین انجام شده اما به سبب کمبود بودجه این امر محقق نشده است.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری قزوین تاکنون گام‌های مناسبی را برای احیای این باغات سنتی برداشته‌اند اما احیای باغستان یک بحث ملی است و نیاز به حمایت ملی دارد تا بتوان جلوی خشک شدن آن را گرفت.

رئیس کمیسیون شورایاران شورای شهر قزوین با تاکید بر اینکه هنوز 50 درصد باغستان سنتی قزوین سبز است، بیان کرد: در حال حاضر 15 درصد از فضای باغستان سنتی قزوین خشک شده است که اگر برای احیای این باغستان کاری انجام نشود، وضعیت 50 درصد فضایی که هنوز سبز مانده نیز خشک خواهد شد.

صدیقی با بیان اینکه احیای باغستان سنتی قزوین نیازمند هزینه زیادی است، عنوان کرد: احیای باغستان سنتی قزوین هزینه بردار است و شهرداری اعتبار لازم را برای احیای این باغستان‌ ندارد و باید دستگاه‌های دیگر نیز برای احیای باغستان به شهرداری قزوین یاری رسانند.

وی درباره مالکیت باغستان‌ سنتی قزوین تصریح کرد: باغستان سنتی قزوین مالکان زیادی دارد اما خیلی از این مالکان باغ‌های خود را رها کرده‌اند و شهرداری باید با کمک سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و بسیاری از ارگان‌های مربوط در راستای احیای این باغستان گام بردارد و به هیچ وجه احیای این باغات از عهده یک ارگان برنمی‌آید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon