رقابت ۲۰۱ هزار و ۵۶۳ داوطلب در کنکور دکتری ۹۴

رقابت 201 هزار و 563 داوطلب در کنکور دکتری 94

خبرگزاری تسنیم: آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۴ صبح روز فردا جمعه ۱۵ اسفندماه ۹۳ در ۵۳ شهرستان و ۱۰۲ حوزه امتحانی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، آزمون ورودی دکتری (ph.D) نیمه متمرکز سال 94 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه،‌نوبت دوم (شبانه)، پردیس‌های خودگردان، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پیام نور و موسسات غیرانتفاعی در 7 گروه آموزشی و 250 کدرشته امتحانی شامل 53 کد رشته امتحانی در گروه علوم انسانی، 44 کد رشته امتحانی در گروه علوم پایه، 65 کد رشته امتحانی در گروه فنی و مهندسی، 49 کدرشته امتحانی در گروه کشاورزی، 6 کدرشته امتحانی در گروه هنر، 22 کد رشته امتحانی در گروه دامپزشکی و 11 کد رشته امتحانی در گروه زبان15 برگزار می‌شود.

تعداد 201 هزار و 563 داوطلب در این آزمون ثبت‌نام کردند که از این تعداد 87 هزار و 487 نفر زن، 114 هزار و 76 نفر مرد هستند. به عبارت دیگر 43.40 درصد داوطلبان زن و 56.60 درصد داوطلبان مرد هستند.

آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 94 منحصرا در یک نوبت (یک جلسه) در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود و داوطلبان باید به سوالات دروس شامل زبان خارجی، استعداد تحصیلی و مجموع دروس تخصصی در یک جلسه پاسخ دهند.

ضرایب دروس در هر یک از کدرشته‌ها شامل زبان خارجی 1، استعداد تحصیلی ضریب یک، مجموع دروس اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب 4 می‌باشد.

در آزمون امسال برای تسهیلات بیشتر برای دانشجویان نابینا سوالات 9 کد رشته امتحانی به خط بریل و برای دانشجویان کم بینا به صورت درشت چاپ شده است.

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 1394 صبح روز فردا جمعه 15 اسفندماه 93 در 53 شهرستان و 102 حوزه امتحانی برگزار می شود.

سوالات آزمون دوشنبه هجدهم اسفند‌ماه و کلید سوالات 25 اسفند‌ماه منتشر می شود.

نتایج اولیه این آزمون به صورت کارنامه تنظیم شده در دهه سوم فروردین 94 بر روی سایت سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

 انتخاب رشته اینترنتی برای مجازین به انتخاب رشته منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش و در نیمه اول اردیبهشت سال 94 انجام می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon