توضیحات آموزش‌وپرورش درباره اجرای نظام پرداخت هماهنگ از سال ۹۴

توضیحات آموزش‌وپرورش درباره اجرای نظام پرداخت هماهنگ از سال 94

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ امیدواریم با گشایش‌هایی که در بودجه سال ۹۴ اتفاق می‌افتد بخشی از فاصله حقوق میان معلمان و کارکنان سایر دستگاه‌‌ها را با استفاده از قانون خدمات کشوری جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید محمد بطحایی درخصوص کسری بودجه آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایلی که باعث می‌شود همواره شرمنده فرهنگیان باشیم مسئله کسری بودجه در آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش به‌دلایل مختلف همواره با کسری بودجه مواجه است.

وی در پاسخ به این موضوع "وزیر آموزش و پرورش چند وقت قبل اعلام کرده بود که بودجه آموزش و پرورش در سال 93 نسبت به سال 92 افزایش یافته است و در آموزش‌ وپرورش بیشتر مشکل مدیریت بودجه داریم" افزود: سال 93 در بحث بودجه سنواتی افزایش خوبی را داشتیم اما همواره کسری سال قبل به سال بعد منتقل می‌شود. آموزش و پرورش در بودجه سال 94 نیز شاهد رشد 21درصدی است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ همواره شاهد هستیم که معوقات سال قبل به سال بعد منتقل می‌شود و همین موضوع  منجر به ایجاد مشکل می‌شود البته در سال 93 بخشی از معوقات فرهنگیان پرداخت شد.

** 1800میلیارد تومان معوقه به فرهنگیان بدهکاریم

بطحایی با اعلام "تا اسفند 93 حدود 1800 میلیارد تومان معوقه به فرهنگیان داریم" عنوان کرد:‌ تمام این معوقات در بخش پرسنلی و نیروی انسانی نیست، البته تعهداتی را به نیروی انسانی و سایر بخش‌ها داریم، به‌عنوان مثال فرهنگیان در مهر ماه حق التدریس برداشته‌اند اما هنوز پول آن را دریافت نکرده‌اند.

وی ادامه داد:‌ پرداخت مطالبات را آغاز کرده‌ایم که بخشی از آن طی هفته جاری پرداخت شد و تا پایان سال 93 بخش عمده‌ای از مطالبات پرداخت خواهد شد.

** نحوه اجرای نظام پرداخت هماهنگ در آموزش و پرورش از سال 94

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش "سؤال اصلی معلمان این است: چرا نظام پرداخت هماهنگ برای آنها اجرایی نمی‌شود؟" گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی که تابع قانون خدمات کشوری هستند، همانند هم حرکت می‌کنند و قانون امتیازاتی را به این دستگاه‌ها داده است که اگر اعتباراتی دارند می‌‌توانند این امتیازات را اجرایی کنند.

بطحایی بیان کرد:‌ آموزش و پرورش به‌دلیل کسری بودجه، نمی‌تواند این امتیازات را اجرایی کند بنابراین یک فاصله‌ای بین یک همکار فرهنگی در آموزش و پرورش با یک فرد هم‌رده در دستگاه‌های دیگر اتفاق می‌افتد که امیدواریم با گشایش‌هایی که در بودجه سال 94 اتفاق می‌افتد بخشی از این فاصله‌ها را با استفاده از قانون خدمات کشوری جبران کنیم.

** امتیاز فوق‌العاده شغل از سال 94 اعمال خواهد شد

بطحایی در پاسخ به این پرسش که چرا امتیاز فوق العاده شغل کارکنان آموزش و پرورش به‌خوبی اجرا نمی‌شود، افزود:‌ قانون اعمال ضرایب فوق العاده شغل را مشروط کرده است به این موضوع که دستگاه‌ها نیروی انسانی خود را اصلاح کنند. در سال 93 گام بزرگی را در جهت اصلاح ساختار نیروی انسانی آموزش و پرورش برداشتیم و بخشی از قانون امتیاز فوق العاده شغل را از حدود 1.5 ماه گذشته برای آموزگاران اجرایی و به‌تدریج در سال 94 آن را برای سایر کارکنان اجرا خواهیم کرد.

** 1400میلیارد تومان معوقه از سال 92 و قبل از آن داریم

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش یکی از معلمان مبنی بر اینکه چرا پاداش پایان خدمت، حق التدریس و مطالبات معلمان با تأخیر فراوان پرداخت می‌شود، گفت:‌ 1400 میلیارد تومان معوقات سال 92 و قبل از آن را به فرهنگیان بدهکاریم که بخشی از آن پرداخت شده است.

بطحایی ادامه داد:‌ تلاش می‌کنیم بند 5 ماده 68 قانون خدمات مدیریت کشوری را که فرهنگیان آن را مصداق تبعیض می‌دانند، اصلاح کرده و با اصلاح ساختار نیروی انسانی همان‌گونه که امتیاز فوق العاده شغل را برای آموزگاران اعمال کردیم آن را برای سایر فرهنگیان نیز اعمال کنیم.

وی درخصوص اجرای نظام رتبه بندی معلمان بیان کرد:‌ طرح رتبه بندی از سوی مجلس تهیه شده بود اما اشکالاتی را داشت به‌خصوص اینکه تأمین بار مالی آن مشخص نبود بنابراین این مشکل حل شد و در هفته آینده جزئیات این طرح را که تحول جدی در بهسازی نیروی انسانی را به‌همراه دارد و منجر به پرداخت ویژه به فرهنگیانی که امتیازات لازم را کسب کنند، می‌شود اعلام خواهیم کرد، البته این علاوه بر امتیازات قانون مدیریت خدمات کشوری است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود:‌ دولت مصمم است طی هفته آینده رتبه بندی معلمان را نهایی و آن را به مجلس ارسال کند.

** گلایه‌ها و مطالبات یک معلم

به گزارش تسنیم، وثوقی یکی از معلمان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری طی ارتباط تلفنی با برنامه عنوان کرد:‌ فرهنگیان فراوان هستند اما فرهنگیان زیادی نیستند. انتظار جامعه فرهنگیان این است که بند 5 ماده 68 قانون خدمات مدیریت کشوری اجرا شود چرا که فرهنگیان برای مطالبه حقوق خود باید به دیوان عدالت اداری بروند.

وی افزود: یکی از مطالبات به‌حق فرهنگیان رفع تبعیض میان آنها با دستگاه‌های دیگر از نظر پرداخت حقوق است که حل آن باید دغدغه وزیر و معاونان باشد.

این  معلم ادامه داد: پرداخت مطالبات معوقه از سایر درخواست‌های معلمان است. حق الزحمه امتحانات خرداد هنوز پرداخت نشده است و دستور پرداخت یک‌دوم آن را صادر کرده‌‌اند. حقوق حق التدریسی‌ها از آبان ماه پرداخت نشده است. قراردادی‌ها حقوق خود را دریافت نکرده‌‌اند و طی 5 ماه گذشته اضافه کار نیروهای اداری در شهرستان‌ها پرداخت نشده است. پاداش پایان خدمت فرهنگیان به‌صورت اقساطی و در چندین ماه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon