پایان موفقیت آمیز مرحله سوم آزادسازی استان صلاح الدین

پایان موفقیت آمیز مرحله سوم آزادسازی استان صلاح الدین

خبرگزاری تسنیم: فرمانده پلیس الاتحادیه عراق در کنفرانسی خبری از پایان موفقیت آمیز مرحله سوم عملیات آزادسازی استان صلاح الدین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روز گذشته یعنی در  چهارمین روز از عملیات آزادسازی تکریت و تسلط ارتش و نیروهای مردمی بر شهرستان‌های الدور و العلم، مرحله اول عملیات آزادسازی استان صلاح الدین عراق با محاصره تکریت از سه محور به پایان رسید، مردم و نیروهای امنیتی از روز گذشته مرحله دوم عملیات را با حرکت به ‌سمت مرکز این شهر آغاز کرده‌اند.

نیروهای ارتش و داوطلب مردمی عراق عملیاتی را از شامگاه یکشنبه و از سه محور شرق (استان استان دیالی) جنوب (سامرا) و شمال (پایگاه اسپایکر و دانشگاه تکریت) برای آزادسازی شهرستان تکریت و مناطق غربی استان صلاح الدین آغاز کرده است و 30 هزار تن از نیروهای ارتش و نیروهای بسیج مردمی را به سوی این شهر استراتژیک که در واقع دروازه ورود نیروهای دولتی به «موصل» پایتخت دولت توهمی داعشی‌ها است، گسیل داشته است.

***کاربران می‌توانند جدیدترین تحولات روز پنجم از عملیات آزادسازی صلاح‌الدین را در زیر دنبال کنند***

خطوط پشتیبانی داعش در تکریت قطع شد

پنجمین روز بزرگ‌ترین عملیات نیروهای عراقی علیه گروه تروریستی داعش در حالی امروز وارد پنجمین روز خود شده است که بیشتر خطوط پشتیبانی این گروه در تکریت واقع در استان صلاح الدین (مرکز عراق) قطع شده است.

یک مقام نظامی عراقی اعلام کرد «عملیات مطابق با طرح از پیش آماده شده ادامه دارد. خطوط پشتیبانی قطع و شهرها محاصره شده است تا از وقوع تلفات ( در بین غیرنظامیان) و انجام حملات جدید توسط این گروه تروریستی جلوگیری شود.»

وی افزود «با توجه به انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای و عملیات‌های تک تیراندازها، پیشرفت نیروهای عراقی به تدریج و به کندی انجام می‌شود ولی با این حال، طبق برنامه اهداف‌مان محقق خواهد شد.»

100 ناحیه در استان صلاح الدین آزاد شد

نیروهای ارتش و داوطلب مردمی عراق موفق شدند 100 ناحیه را در استان صلاح الدین از دست گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

این نیروها همچنین موفق شدند دو چاه نفطی علاس و عجیل را آزاد کنند و به مجتمع دولتی در مرکز شهر العجیل نزدیک شوند.

یک منبع در فرماندهی عملیات صلاح الدین به ادامه عملیات نظامی برای پاکسازی همه روستاها تا ناحیه العظیم اشاره کرد و گفت: این عملیات با پشتیبانی واحدهای توپخانه و نیروی هوایی انجام می شود.

نیروهای امنیتی همچنین توانستند مجتمع مسکونی منطقه الدور را بعد از کشته و زخمی کردن دهها تروریست داعش آزاد  کنند. در این عملیات 33 نیروی داوطلب مردمی نیز زخمی شدند.

در همین حال، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق تاکید کرد: عملیات آزادسازی شهر موصل فقط توسط نیروهای عراق انجام خواهد شد.

نیروهای امنیتی عراق کنترل چاه نفتی "عجیل" در غرب تکریت را در دست گرفتند

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور کنترل چاه نفتی "عجیل" در غرب شهر تکریت را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

خنثی سازی چهار تانکر بمب‌گذاری شده در ناحیه "العلم" خنثی سازی کردند

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد که نیروهای پلیس، چهار تانکر بمب‌گذاری شده را در یکی از ورودی‌های ناحیه العلم در شرق تکریت خنثی سازی کردند.

وی افزود: نیروهای پلیس الاتحادیه و یگان مهندسی مشترک صبح امروز این چهارخودروی بمب‌گذاری شده که گروه تروریستی داعش قصد داشت به وسیله آن یکی از ورودی‌های ناحیه "العلم" را هدف قرار دهد، خنثی سازی کردند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت: عملیات خنثی سازی هیچ‌‌ گونه خساراتی نداشت.

هلاکت 30 داعشی در بمباران هوایی مرکز تکریت

یک منبع امنیتی به خبرگزاری فرات نیوز عراق گفت: جنگنده‌های ارتش عراق مخفی‌گاه‌های تروریست‌های داعش در منطقه "حی الزهور"، و "شارع الأربعین" در مرکز تکریت واقع در مرکز استان صلاح الدین را بمباران کردند که در پی آن 30 داعشی به هلاکت رسیدند.

وی افزود: در این بمباران هوایی همچنین 4 منزلی که عناصر داعش از آن به عنوان مقرهای خود استفاده میکردند، تخریب شد.

آزادسازی 70 درصد از استان صلاح الدین عراق

نمایندگان عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفتند که نیروهای این کشور موفق شدند 70 درصد از اراضی استان صلاح الدین را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

نایف الشمری یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمانی به روزنامه "المدی" گفت" نیروهای امنیتی با همکاری نیروهای داوطلب مردمی و عشایر موفق شدند طی 48 ساعت گذشته 25 روستا را در مناطق مختلفی از استان صلاح الدین آغاز کنند.

داعش یک چاه نفتی در تکریت را به آتش کشید

عناصر مسلح گروه تروریستی داعش یکی از چاه‌های نفتی در شرق تکریت در مرکز استان صلاح الدین را به آتش کشیدند.

پایان موفقیت آمیز مرحله سوم آزاد سازی استان صلاح الدین

«رائد شاکر» فرمانده پلیس الاتحادیه عراق در کنفرانسی خبری از پایان موفقیت آمیز مرحله سوم عملیات آزادسازی استان صلاح الدین خبر داد.

وی افزود: نیروهای امنیتی به ورودی‌های "الدور" و "البوعجیل" رسیده اند.

شاکر همچنین اعلام کرد که همزمان با عملیات لبیک یا رسول الله عملیات پاکسازی کمبرند بغداد نیز آغاز شده است.

شاکر افزود: گروه تروریستی داعش با توجه به اینکه در مقابل ضربات نیروهای امنیتی عراق، از هم فروپاشیده است، اینک به برگه‌های سوخته خود یعنی عوامل انتحاری روی آورده است.

فرمانده پلیس الاتحادیه عراق گفت: نیروهای عراقی در برخی از محورها 100 درصد پیشرفت داشته اند.

وزارت کشور عراق از آزادسازی منطقه الدواجن در تکریت خبر دارد

«سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق گفت: نیروهای پلیس الاتحادیه موفق شدند بعد از درگیری‌های شدید با گروه‌ تروریستی داعش در تکریت، منطقه الدواجن را از دست این گروه آزاد کنند.

وی افزود: نیروهای عراقی همچنین خسارت‌های سنگینی به داعش وارد ساختند.

وزارت کشور عراق همچنین اعلام کرد که نیروهای عراقی به ورود‌ی‌های منطقه الدور در استان صلاح الدین رسیده اند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان