دیپلمات آزاده‌شده در یمن: آزادی و خاک وطن با مادیات قابل قیاس نیست

دیپلمات آزاده‌شده در یمن: آزادی و خاک وطن با مادیات قابل قیاس نیست

خبرگزاری تسنیم: نوراحمد نیکبخت دیپلمات آزاده‌شده کشورمان در یمن که لحظاتی پیش وارد فرودگاه مهرآباد شد، گفت: آزادی و خاک وطن قابل خرید و فروش نیست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نوراحمد نیکبخت دیپلمات آزاده‌شده کشورمان در یمن گفت: آزادی و خاک وطن قابل خرید و فروش نیست.

نیکبخت که دقایقی پیش وارد خاک وطن شد، در گفت‌وگویی اظهار داشت: آزادی و خاک وطن را نمی‌توان با مادیات قابل قیاس دانست.

این دیپلمات آزادشده ایرانی در یمن در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد احساس خود پس از آزادی گفت: حس من غیر قابل توصیف است و آن را نمی‌توانم وصف کنم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد نحوه ربودنش در یمن اظهار داشت: من در ساعت 9:20 دقیقه یکی از روزهای ماه مبارک رمضان از خانه عازم سفارت شدم، که در یکی از خیابان‌ها آنان به‌سمت خودروی من پیچیدند و مرا ربودند.

وی ادامه داد: من هیچ کس را ندیدم، هیچ شناختی نداشتم و نمی‌دانستم که این افراد مسلح چه‌کسانی هستند.

نوراحمد نیکبخت اضافه کرد: من در مدت 20 ماه و دو روز از خانواده و دنیا بی‌خبر بودم، صحبت کردن در این راستا بسیار سخت است، من از اقوام و دوستان هیچ خبری نداشتم، شرایط سختی بود و من از دنیا بی‌خبر بودم.

وی در پایان از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان و کلیه افرادی که در آزادی وی نقش داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

نوراحمد نیکبخت دیپلمات ایرانی در تیر ماه 92 توسط گروه‌های تروریستی در مسیر منزل به سفارت ایران ربوده شد و پس از رهگیری‌های اطلاعاتی، محل اختفای وی شناسایی و با اقدامات خاص عملیاتی در یمن آزاد شد.

وزارت اطلاعات، این موفقیت را به محضر امام زمان(عج) و نایب بر حق ایشان رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران و خانواده آقای نیکبخت تبریک گفت.

دیپلمات ایرانی آزادشده در بدو ورود به کشور مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خانواده خود قرار گرفت.

انتهای پیام/*

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان