وعده آموزش و پرورش برای اصلاح امتیاز فوق‌العاده‌شغل فرهنگیان

وعده آموزش و پرورش برای اصلاح امتیاز فوق‌العاده‌شغل فرهنگیان

خبرگزاری تسنیم: معاون قضایی دیوان عدالت اداری گفت:‌ آموزش و پرورش برای مدارک کارشناسی امتیاز فوق‌العاده‌شغل ۸۰۰ را لحاظ می‌کند در حالی که طبق مصوبه سال ۹۲ دولت این امتیاز باید ۱۰۰۰ لحاظ شود، همین موضوع منجر به شکایت به دیوان شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، موسی قربانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درخصوص اجرای بند 5 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری در آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ طبق این بند از قانون مدیریت خدمات کشوری، فوق العاده شغل برای شاغلان متناسب با مهارت‌ها، وظایف و مسئولیت‌ها با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای مشاغل کاردانی 700 امتیاز، کارشناسی 1500 امتیاز و بالاتر 2000 امتیاز اعمال می‌‌شود.

وی افزود: در این قانون تبصره‌ای ذکر شده که تأکید می‌کند پرداخت فوق العاده شغل با اعمال اصلاحات ساختاری، نیروی انسانی، فناوری و واگذاری امور به بخش غیردولتی و استفاده از منابع حاصل از صرفه جویی منابع اختصاص داده شده از سال 87 امکان‌پذیر است.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری بیان کرد: دولت در خرداد سال 92 بندی را برای فرهنگیان تصویب کرد که بر اساس آن برای مدرک کاردانی 500 امتیاز، کارشناسی 1000 امتیاز و بالاتر 1500 امتیاز لحاظ شود، هم‌اکنون اتفاقی که در آموزش و پرورش رخ داده این است که این مصوبه را اجرا کرده‌‌اند اما در مورد مدرک کارشناسی امتیاز 800 را لحاظ کرده‌اند که این باعث شده است فرهنگیان با حضور در دیوان عدالت اداری اقامه دعوی کنند.

قربانی بیان کرد:‌ طی مذاکره میان مسئولان دیوان عدالت اداری و آموزش و پرورش مقرر شد تا این موضوع اصلاح شود بنابراین از فرهنگیان درخواست داریم تا حل این مشکل توسط آموزش و پرورش صبر کرده و دادخواستی را به دیوان عدالت اداری ارائه نکنند.

وی ادامه داد:‌ دولت و مجلس تلاش می‌کنند تا حق فرهنگیان به‌درستی داده شود اما هم‌‌اکنون عائله وزارت آموزش و پرورش زیاد است و صرفه‌جویی این وزارتخانه کم است بنابراین ممکن است اعمال فوق العاده شغل‌ها کمی طولانی شود.

انتهای پیام/*1

اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon