حق بیمه و مستمری زنان سرپرست خانوار با ازدواج مجدد قطع نمی‌شود

حق بیمه و مستمری زنان سرپرست خانوار با ازدواج مجدد قطع نمی‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توزیع چهارمین بسته حمایت غذایی میان خانواده‌‌های نیازمند گفت:‌طبق بخشنامه سازمان تامین اجتماعی، حق بیمه و مستمری زنان سرپرست خانوار پس از ازدواج قطع نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی در مراسم افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه قلب نوزادان در بیمارستان طبی کودکان اظهار داشت: این پروژه مهم توسط موسسه خیریه زنجیره  امید صورت گرفته است و اجرای این پروژه گامی در جهت بهبود بیماران و کاستن دردهای آنهاست.

وی افزود: دولت تلاش می‌کند که در ارائه مجوز به سازمان‌‌های مردم نهاد و سازمان‌های غیر دولتی سختگیری نکند و طی یک برنامه‌ریزی مدون و مستمر صدور مجوز به سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها از جمله زنجیره امید آسان شده است.

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در شورای عالی رفاه موضوع صدور مجوزها در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: تلاش می‌شود، مشکلاتی که سازمان‌های مردم نهاد در گذشته داشتند حل شده و در ارائه مجوزها شرایط  آسان‌تری در نظر گرفته شود.

ربیعی ادامه داد: ساماندهی نیروهای خیر و نیکوکار یکی از برنامه‌های وزارت رفاه است و در این زمینه تصمیم داریم از ظرفیت‌های خیرین به نحو احسن استفاده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تصمیم جدید وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی برای زنان سرپرست خانواری که مجدد ازدواج می‌کنند، گفت: در گذشته زنان سرپرست خانواری که از حق بیمه و مستمری برخوردار بودند چنانچه ازدواج می‌کردند از دریافت حق بیمه و مستمری منع می‌شدند و این روند مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد:‌ بر اساس تصمیمات گرفته شده از این پس زنان سرپرست خانواری که از حق بیمه و مستمری استفاده می‌کردند چنانچه مجدد ازدواج بکنند مستمری و حق بیمه آنها قطع نخواهد شد.این موضوع از امروز به صورت بخشنامه توسط سازمان تامین اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

ربیعی در ادامه با اشاره به تصمیم دیگر شورای عالی رفاه برای تامین مسکن خانواده‌های کم درآمد و بی‌بضاعت گفت:‌ طرحی تحت عنوان مسکن امید در دستور کار وزارت رفاه و وزارت شهرسازی است که به زودی جزئیات لازم در این زمینه اعلام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعرفه‌های درمانی سال 94 گفت: در این خصوص جلسات متعددی با حضور وزیر بهداشت و نمایندگان بیمه‌ها برگزار شد و با توجه اصلاح کتاب ارزشگذاری نسبی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری رقم تعرفه‌های سال 94 مشخص شود.

وی درخصوص توزیع چهارمین بسته حمایت غذایی میان خانواده‌های نیازمند و محروم و مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد بیان کرد: در حال حاضر توزیع مرغ از بسته‌های حمایت غذایی آغاز شده است و متقاضیان می‌توانند پس از دریافت پیامک با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد مرغ را دریافت کنند و سایر اقلام در هفته پایانی اسفند به خانواده‌های متقاضی داده خواهد شد که اطلاعات لازم از طریق پیامک در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

ربیعی عنوان کرد: در این مرحله 10 میلیون نفر از خانواده‌های نیازمند و محروم شناسایی شده‌اند که بسته حمایت غذایی میان آنها توزیع خواهد شد و شناسایی خانواده‌های نیازمند در سال‌های بعد ادامه خواهد داشت و  تعدادی به دریافت بسته‌های امنیت غذایی اضافه و تعدادی نیز پس از توانمندسازی و خودکفایی از چرخه دریافت بسته‌های حمایت غذایی خارج می‌شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon