کاهش قیمت نفت تأثیری بر موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای ندارد

کاهش قیمت نفت تأثیری بر موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای ندارد

خبرگزاری تسنیم: علی‌رغم ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر آسیب‌پذیر بودن ایران در برابر افت قیمت نفت، کارشناسان سیاسی، دیپلمات‌ها و حتی جمهوری‌خواهان آمریکا معتقدند که کاهش قیمت نفت موجب تغییر رفتار ایران نشده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سخنان هفته جاری خود از آمریکا خواست تا موضع سرسختانه‌ای را در قبال ایران اتخاذ کند و به این مسئله اشاره کرد که آسیب پذیری ایران در برابر افت قیمت نفت می‌تواند موجب شود تا رهبران جهانی به یک توافق بهتر با تهران بر سر برنامه اتمی دست یابند.

ولی کارشناسان، دیپلمات‌ها و حتی جمهوری‌خواهان آمریکایی بر این باورند که این ادعا که کاهش قیمت نفت می‌تواند بر رفتار ایران تأثیرگذار باشد و موجب شود تا تهران امتیازات بیشتری را در مذاکرات هسته‌ای بدهد، غیرواقعی است. آنها اعلام کرده‌اند که ایران در برابر نوسانات شدید قیمت نفت، ایستادگی و مقاومت کرده است.

بسیاری از تحلیلگران سیاسی معتقدند که بعید است نفت به‌تنهایی تهران را مجبور کند تا در موضع خود در مذاکرات هسته‌ای، تغییری ایجاد کند.

جان مک کین سناتور آمریکایی در این باره گفت: من فکر می‌کنم کاهش قیمت نفت و تحریم‌ها به‌ضرر اقتصاد ایران بوده و شکی در این باره وجود ندارد، ولی من فکر نمی‌کنم که کاهش قیمت نفت، اقدامی قاطع در قبال ایران بوده باشد.

نتانیاهو در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در کنگره آمریکا به این مسئله اشاره کرده است که کاهش قیمت نفت می‌تواند نخستین دلیلی باشد که رهبران جهان از امضای یک توافق بد با ایران خودداری کنند.

انتهای پیام/ع*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت