دیپلمات ربوده شده ایرانی با عملیات پیچیده اطلاعاتی در یمن آزاد شد

دیپلمات ربوده شده ایرانی با عملیات پیچیده اطلاعاتی در یمن آزاد شد

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام علوی گفت: دیپلمات ربوده شده ایرانی با عملیات پیچیده اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در یمن آزاد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام‌ سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز پس از ورود نوراحمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده ایرانی در صنعا به کشورمان در جمع خبرنگاران، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر انقلاب همیشه در حال نبرد اعم از سخت و نرم بوده و در این عرصه سختی کشیدن امری عادی است و همه سختی‌ها را به جان می‌خریم تا از نظام در مقابل دشمن حفاظت کنیم.

وی افزود: تروریست‌ها بدانند دستگاه اطلاعاتی ایران کوچکترین باجی به آن‌ها نخواهد داد و با اقتدار از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند.

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات خود را مکلف به دفاع از شهروندان و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران حتی در کشورهای مختلف می‌داند.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه وزارت اطلاعات در این زمینه احساس تکلیف و کارش را در این زمینه آغاز کرد، اظهار داشت: گروگان گرفتن دیپلماتی که وظیفه دیپلماتیک خود را انجام می‌دهد و فاقد هرگونه سلاح سرد و گرم است، هیچ‌گونه ارزش اطلاعاتی، عملیاتی و نظامی ندارد اما در عین حال آزاد کردن فرد گروگان گرفته شده را پیچیده دانست و وزارت اطلاعات با تجربه‌ای که دارد موفق شد در این زمینه کار را به خوبی پیش ببرد.

وی اضافه کرد: اخیراً‌ مشاهده کردیم که کشورهای قدرتمند با همه دستگاه‌های اطلاعاتی خود و در شرایطی که حتی حاضر بودند به پیش شرط‌های گروگان‌گیرها تن در دهند نتوانستند شهروندان خود را از دست آن‌ها آزاد کنند اما افسران اطلاعاتی ایران با روش‌های بدیع و جدید توانستند وارد عمل شوند و کار را به نحوی انجام بدهند که دیپلمات ما آزاد شود و در عین حال هیچ کدام از درخواست‌های آن‌ها نیز عملی نشد.

وزیر اطلاعات این موفقیت را به مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و ملت شریف ایران و خانواده دیپلمات ایرانی تبریک گفت و افزود: سهم هماهنگی و انسجام وزارتخانه‌های دولت تدبیر و امید و دستگاه‌های مرتبط در این امر را بسیار موثر بود.

حجت‌الاسلام علوی خاطرنشان کرد: تروریست‌ها بدانند دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران کوچکترین باجی به باج‌خواهان نخواهد داد و با اقتدار از منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند و اجازه خدشه وارد کردن به هیچ گروه و جریان تروریستی نداده و نخواهد داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon