قوه قضاییه نباید به قاچاقچیان مواد مخدر رحم کند

قوه قضاییه نباید به قاچاقچیان مواد مخدر رحم کند

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: قوه قضاییه نباید به قاچاقچیان رحم کند و قاچاقچیان باید به دار مجازات آویخته شوند.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم بازدید صبح امروز خود از کمپ ترک اعتیاد معتادان متجاهر در اخوان هدف از انجام این بازدید را بررسی اقدامات انجام شده و پیش بینی اقداماتی که می‌بایست در آینده انجام شود عنوان کرد و خطاب به معتادان در حال درمان حاضر در این مرکز گفت: ما همه شما را فرزندان همه ملت ایران و عزیزان خود می‌دانیم و به عنوان مسئولان مبارزه با قاچاق مواد مخدر شاهد نگرانی و رنج مردم در برابر دیدن مشکلات و بیماری شما هستیم ولی متأسفانه علی رغم نگرانی عموم مردم اقلیتی که در قبال شما پول های کثیفی بدست می‌آورند خوشحال هستند که این پول کثیف را در اقتصاد و فرهنگ کشور وارد کنند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان مواد مخدر به مثابه میکروب‌های جامعه هستند که با آبرو، جان و حیثیت شما تجارت می‌کنند و جریان کثیف قاچاق و درآمدهای ناپاک از ناشی آن به حدی سودآور است که حاضرند با نیروهای جان برکف پلیس و وزارت اطلاعات درگیر شوند و متأسفانه تا امروز بیش از سه هزارو 800 تن از این مأموران خدوم در راه مبارزه با قاچاقچیان به شهادت رسیده‌اند.

وزیر کشور با تأکید براینکه قوه قضاییه به هیچ وجه نباید به قاچاقچیان مواد مخدر رحم کند گفت: قاچاقچیان مواد مخدر باید به دار مجازات آویخته شوند و این درحالی است که در دنیا برای اعدام قاچاقچیان فشارهای زیادی به ما وارد می‌کند و این فشار نیز به دلیل پول‌های هنگفت حاصل از تجارت بزرگ مواد مخدر در جهان است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه65 درصد از معتادان شاغل و 52 درصد از آنها متأهل هستند گفت: باید توجه داشت که بیکاری و تجرد به هیچ وجه به تنهایی عامل اعتیاد نیست و برای درمان و رهایی از چنگال اعتیاد باید از خداوند استمداد خواست.

وی با اشاره به اهمیت موضوع صیانت از خانواده معتادان و حرفه آموزی به معتادان درمان شده اظهار داشت: در حال حاضر 750 هزار نفر معتاد در کشور در حال درمان هستند که 90 درصد از آنها با کمک و حمایت مردم در پروسه درمانی قرار گرفته‌اند. لذا ما تلاش داریم در جهت صیانت از خانواده معتادان و اشتغال زایی برای آنها موضوع حرفه آموزی به بهبود یافتگان و خانواده آنها را در دستر کار قرار دهیم.

وزیر کشور در پایان از ایجاد یک بانک اطلاعاتی برای ارتباط طولانی مدت با معتادان بهبود یافته خبر دا دو خاطرنشان کرد: اخیرا بانک اطلاعاتی خاصی برای ادامه داشتن ارتباط ما با معتادان بهبود یافته ایجاد شده است و تلاش داریم تا با برقراری این ارتباط بتوانیم کمک بیشتری به بهبود یافتگان داشته باشیم.

رحمان‌فضلی در ادامه در واکنش به اظهارنظر اخیر خود در خصوص جریان‌های کثیف پول ناشی از قاچاق موادمخدر در کشور گفت: من در یکی‌دو هفته اخیر از جریان کثیف پول در کشور خبر دادم و به عنوان جانشین مقام معظم رهبری در نیروی انتظامی، وزیر کشور و عضو شورای مبارزه با پولشویی، با این جریان و کسانی که با خون مردم تجارت می‌کنند، مقابله خواهم کرد.

وی ادامه داد: قاچاقچیان با پول کثیف ناشی از قاچاق موادمخدر در معاملات و اقتصاد نفوذ می‌کنند و اگر دستشان هم برسد در قدرت نیز نفوذ خواهند کرد.

وزیر کشور گفت: من از قوه‌قضاییه، مجلس شورای اسلامی، دولت، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتظار دارم تا پای کار بیایند و نهضتی برای مقابله با پول کثیف ایجاد کنند چراکه اگر با این موضوع برخورد نکنیم، آنها بر سرنوشت ما حاکم خواهند شد.

انتهای پیام

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon