ابومرزوق: دولت وفاق ملی در پرونده انتخابات یک گام هم برنداشته است

ابومرزوق: دولت وفاق ملی در پرونده انتخابات یک گام هم برنداشته است

خبرگزاری تسنیم: عضو ارشد جنبش حماس تاکید کرد که برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاستی فلسطین و آمادگی برای آن بر عهده دولت وفاق ملی است در حالیکه این دولت تا کنون هیچ قدمی در این زمینه برنداشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، «موسی ابومرزوق» در واکنش به اظهارات محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که گفته بود « در صورت موافقت رسمی حماس، فرمان ریاستی برای برگزاری انتخابات را صادر می کند»، تاکید کرد که برگزاری انتخابات مسئولیتی بر عهده دولت وفاق ملی است که تا کنون حتی یک قدم هم در این زمینه برنداشته است.

وی همچنین گفت: نمی دانم محمود عباس در موضوع انتخابات تا چه حد جدی است؟ و برای چه موافقت رسمی جنبش حماس را می خواهد؟ آمادگی برای برگزاری انتخابات مسئولیتی بر گردن دولت وفاق ملی است که تا کنون حتی یک قدم هم برنداشته است.

دولت وفاق ملی فلسطین اوایل ژوئیه گذشته پس از توافق بین فتح و حماس در مقابل محمود عباس سوگند یاد کرد و یکی از وظایف این دولت برگزاری انتخابات ریاستی و مجلس قانونگذاری ظرف مدت 6 ماه بود اما وجود اختلافات بین جنبش های فتح و حماس باعث شده است که این انتخابات تا کنون برگزار نشود.

ابومرزوق همچنین اظهار داشت: صدور فرمان ریاستی در خصوص تعیین زمان برگزاری انتخابات مسئولیت رئیس تشکیلات خودگردان است که وی نیز باید در چارچوب اختیارات خود در این باره عمل کند و از کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) برای انجام وظایف خود در این زمینه دعوت کند.

وی در ادامه تاکید کرد که جنبش حماس هرگز از هیچ یک از توافقات عقب نشینی نخواهد کرد و از محمود عباس نیز می خواهیم که توافقنامه آشتی امضا شده در نوار غزه را مورد بازنگری قرار دهد زیرا این توافقنامه نه تنها به مسئله دولت و انتخابات بلکه به مسئله آشتی نیز پرداخته است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز چهارشنبه در افتتاحیه بیست و هفتمین دور نشست شورای مرکزی ساف تحت عنوان «پایداری و مقاومت مردمی» که در مقر تشکیلات خودگردان در رام الله برگزار شد، اعلام کرد که در صورت موافقت رسمی جنبش حماس فرمان ریاستی درباره انتخابات را صادر می کنیم.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان