تولید ۵۰ درصد ذغال سنگ کشور در خراسان‌جنوبی تا سفر هیئت تورگردانان اروپایی

تولید 50 درصد ذغال سنگ کشور در خراسان‌جنوبی تا سفر هیئت تورگردانان اروپایی

خبرگزاری تسنیم: خراسان‌جنوبی در هفته‌ای که گذشت شاهد وقایع مهم زیادی بود که مهمترین آن سفر هیئت تورگردانان اروپایی در فصل برداشت زرشک و زعفران خراسان جنوبی به استان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خراسان‌جنوبی در هفته‌ای که گذشت شاهد وقایع مهم زیادی بود که مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه می‌خوانید.

تنها 3 درصد اراضی خراسان جنوبی با روش نوین آبیاری می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اختصاص 270 میلیارد ریال اعتبار برای 4 هزار هکتار از اراضی استان برای اجرای آبیاری نوین خبر داد و گفت: از 190 هزار هکتار اراضی زیرکشت در استان تنها 3 درصد از روش آبیاری نوین استفاده می‌کنند.

350 بازرس بر عملکرد اصناف خراسان جنوبی نظارت می‌کنند

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سامانه 124 به صورت 24 ساعته آماده نقطه نظرات مردم است، گفت: در طرح نوروزی نظارت، تعداد 354 بازرس افتخاری و 42 بازرس بر عملکرد اصناف نظارت می‌کنند.

1201 میلیارد ریال مالیات در خراسان جنوبی وصول شد

مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: جمع وصولی 9 ماهه مالیات یک هزار و 201 میلیارد ریال بوده که از این میزان 741 میلیارد ریال مربوط به مالیات‌های مستقیم و 459 میلیارد ریال مربوط به مالیات‌های غیر مستقیم بوده است.

صادرات بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی 270 میلیون دلار ارزآوری داشت

رئیس سازمان بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ارزش دلاری ترانزیت کالا از بازارچه‌های مرزی استان 25 درصد رشد داشته، گفت: این صادرات 271 میلیون و 160 هزار دلار ارزآوری داشته است.

50 درصد زغال سنگ کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد زغال سنگ کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود.

73 گواهی کشف معدن در خراسان جنوبی صادر می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در 10 ماه امسال 47 گواهی کشف معادن در خراسان جنوبی صادر شده که تا پایان سال 73 گواهی کشف دیگر در استان صادر می‌شود.

520 زائرسرای بقاع متبرکه خراسان جنوبی میزبان مسافران نوروزی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی بیش از 500 زائرسرا و 20 سوئیت در ایام نوروز و همزمان با برگزاری طرح‌های آرامش بهاری و یاس نبوی در بقاع به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

طرح مشاوران مذهبی در مدارس خراسان جنوبی با کمبود بودجه مواجه است

مسئول امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره طرح مشاوران مذهبی در مدارس استان امسال دارای 80 طلبه خواهر است، گفت: اجرای طرح مشاوران مذهبی با کمبود بودجه مواجه است و در صورت کمک به طور وسیع‌تر اجرا می‌شود.

نخستین کانون دانش‌آموزی هلال‌احمر خراسان جنوبی افتتاح شد

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت: نخستین کانون دانش‌آموزی هلال‌احمر استان خراسان جنوبی در شهرستان زیرکوه افتتاح شد.

200 نفر در اثر حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی آسیب دیدند

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 100 درصد از فوت‌شدگان در حوادث ناشی از کار امسال در استان مردان هستند، گفت: در 10 ماه امسال 11 نفر در اثر حوادث ناشی از کار فوت و197 نفر نیز مصدوم شدند.

1380 بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یک هزار و 382 بیمار صعب‌العلاج استان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی هستند، گفت: بیش از 99 هزار و 23 نفر از خراسان جنوبی تحت حمایت این نهاد هستند.

منابع آب خراسان جنوبی به مرز بحران رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به خشکسالی‌های 17 ساله در استان و بارندگی‌های اخیر، گفـت: منابع آبی خراسان جنوبی در حال حاضر به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست و تمامی اقشار جامعه باید در زمینه مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

650 هزار اصله نهال هفته منابع طبیعی در خراسان جنوبی توزیع می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: منابع طبیعی خراسان جنوبی میزان توزیع نهال امسال را در مقایسه با سال گذشته 100 برابر افزایش داده است که در این هفته 650 هزار اصله نهال در بین مردم توزیع می‌شود.

موافقت بانک مرکزی با استفاده از فاینانس چین در نیروگاه حرارتی طبس

نماینده مردم ‌طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس گفت: رئیس کل بانک مرکزی با گشایش ال سی مورد نیاز و استفاده از فاینانس چین برای تسریع در روند احداث نیروگاه حرارتی طبس موافقت کرد.

هیئت تورگردان‌ اروپائی به خراسان جنوبی سفر می‌کند

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی گفت: تورگردان‌های اروپائی از سال آینده در فصل برداشت زرشک و زعفران به خراسان جنوبی سفر می‌کنند.

مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار خراسان جنوبی تا اردیبهشت 94 افتتاح می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فاز نخست این مجتمع پرداخت شده و تاکنون نزدیک به 11 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: مجتمع فرهنگی ورزشی خراسان جنوبی تا اردیبهشت 94 افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon