قلعه‌نویی: جرأت نمی‌کنم چیزی به افشارزاده بگویم، به موقع با کرار برخورد می‌کنیم

قلعه‌نویی: جرأت نمی‌کنم چیزی به افشارزاده بگویم، به موقع با کرار برخورد می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال استقلال دلیل نتیجه گرفتن تیمش را به خاطر رفتن سیاه‌بازها و وجود فضای معرفتی دانست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری بازی تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: قبل از هر چیز ایام فاطمیه را به مردم خوب کشور تسلیت عرض می‌کنم. این بازی شرایط خاص خودش را دارد و ما با تیمی بازی می‌کنیم که بسیار با برنامه فوتبال بازی کرده و در دفاع و حمله نظم خوبی دارد.

وی افزود: تجربه نشان داده که باید از تیم‌هایی مثل نفت مسجدسلیمان ترسید. آنها مربی جوان و بی‌ادعایی دارند که کارش را خیلی خوب بلد است و توانسته نتایج خوبی با تیمش کسب کند اما ما هم استقلال هستیم و در بازی‌های خود به چیزی جز پیروزی فکر نمی‌کنیم.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: بازی‌های ما در نیم فصل دوم بهتر شده اما هنوز با شرایط ایده‌آلی که من می‌پسندم، فاصله داریم، البته طبیعی است که با تعطیلات پی‌درپی نمی‌شود شرایط تیم را به ایده‌آل رساند و این تعطیلی‌ها شرایط را برای تیم‌ها سخت می‌کند. قطعا بازی سختی مقابل نفت مسجدسلیمان پیش رو داریم اما انشاءالله با حمایت تماشاگران این دیدار را با پیروزی پشت سر می‌گذاریم.

وی ادامه داد: شرایط تیم استقلال اکنون خوب است و روح معرفتی در تیم ما دمیده شده و در نیم فصل دوم تیم با آرامش و معرفت بیشتری بازی می‌کند. شرایطی که در تمرینات نیم فصل دوم ما به وجود آمد صداقت بود و امیدوارم این شاخصه‌ها همچنان در تیم ما باشد.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه آیا برای بازی با نفت مسجدسلیمان مصدوم و یا محرومی دارند، گفت: ما بیک‌زاده و کرار را در بازی فردا در اختیار نداریم. خوشبختانه یعقوب کریمی مصدومیتش برطرف شده و سایر بازیکنان هم در اختیار ما هستند. فقط  2 بازیکن محروم داریم که آن هم از آن دسته محرومانی هستند که خودتان می‌دانید.

وی درباره احتمال تعویق هفته بیست‌ و سوم لیگ گفت : آنچه به صلاح فوتبال ما باشد از آن تمکین می‌‌کنیم. به یاد دارم سال گذشته که می‌‌خواستیم به تایلند بروم از سازمان لیگ خواهش کردیم که بازی ما با ذوب آهن را به تعویق بیندازند که این کار را انجام ندادند. اکنون هم می‌گویم اگر تغییر برنامه لیگ به فوتبال ملی ما و تیم‌های آسیایی کمک می‌کند ما هم موافق تغییر برنامه هستیم در حالی که این فرصت را سال گذشته از ما گرفتند و نه تنها به ما کمک نشد بلکه علیه ما جبهه هم گرفتند.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چه اتفاقی افتاد که استقلال در نیم فصل دوم متحول شد و در جمع مدعیان قهرمانی حضور دارد گفت: اول از همه لطف و عنایت خداوند بود و بعد از آن بازیکنان ما یکسری از مطالب را فهمیدند. ما در نیم فصل اول هم خوب بازی کردیم ولی گلهای بدی خوردیم که این گل‌ها نه مشکل تاکتیکی بود نه فوتبال بلکه روی اشتباهات فردی دروازه ما باز می‌شد.

قلعه‌نویی افزود: ما از تعطیلات لیگ نهایت استفاده را کردیم و با تغییراتی هم که داشتیم سه، چهار بازیکن بزرگ را به تیم‌مان بازگرداندیم و اکنون در استقلال یک فضای اخلاقی و معرفتی بزرگ به وجود آمده و بازیکنانی مانند عنایتی و طالب‌لو به همه بازیکنان کمک می‌کنند و روح بزرگی در تیم دارند. ما اکنون تبدیل به یک تیم بزرگ شده‌‌ایم که نتیجه هم می‌گیریم اما نکته مهم این است که در تیم‌مان معرفت وجود دارد اما قبلا برخی سیاه‌بازی می‌کردند و دروغ می‌گفتند. این افراد دنبال منافع شخصی و مادی بودند و هیچ کمکی به تیم نکردند تا شرایط ما بد شود. همان طور که گفتم بعد از لطف خدا این رفتارهایی که در تیم ما وجود دارد باعث شده نتیجه بگیریم البته ما هنوز با آن استقلالی که می‌خواهیم فاصله داریم و امیدوارم در بازی‌های پیش رو نتیجه مدنظرمان را هم بگیریم.

سرمربی استقلال در باره اینکه کرار جاسم چه زمانی به ایران بازمی‌گردد، گفت: من حرکت کرار را تایید نمی‌کنم اما متاسفانه فضایی را درست کردند و موضع‌گیری‌هایی شد که انگار برای اولین بار است که رفتاری مانند رفتار کرار در کشور ما صورت گرفته است. اگر کمی مرور کنیم، می‌بینیم در گذشته هم از این اتفاقات رخ می‌داد اما برخوردی صورت نمی‌گرفت. دیدید که کرار خودش مصاحبه و صحبت‌هایش را تکذیب کرد و البته معذرت‌خواهی هم انجام داد اما نمی‌دانم چرا برخی این موضوع را رها نمی‌کنند.

وی افزود: هر کارشناس و بازیکنی برای خودش مصاحبه می‌کند و می‌گوید که باید کرار را از فوتبال‌مان بیرون کنیم اما مثل اینکه این رفتارها برای اولین بار صورت گرفته است. ما رفتار کرار را تایید نمی‌کنیم و به موقع با او برخورد هم خواهیم کرد. همان طور که این بازیکن گفته در مصاحبه‌ای که انجام داده منظور چیز دیگری بود و باشگاه هم در این خصوص توضیح داد. اکنون نیز برای بازگشت کرار باید فضایی به وجود بیاید و او زمانی به ایران بازگردد که شرایط مهیا باشد.

قلعه‌نویی با بیان اینکه کرار جاسم در عراق تمرین می‌کند تا آمادگی‌اش حفظ شود، خاطرنشان کرد: کرار اکنون به لحاظ روحی و روانی به هم ریخته و باید بگویم رفتارهایی که با او می‌شود نه قانونی است، نه فنی و نه اخلاقی. بازیکنی که این‌گونه با او رفتار می‌کنند هم از لحاظ روحی و فنی از شرایط خارج می‌شود.

وی با اشاره به محرومیت 2 جلسه‌ای بازیکن عراقی‌اش که به حالت تعلیق درآمد، گفت: ابتدا گفتند کرار 2 جلسه محروم است و او آمادگی لازم را نداشت اما پنج‌شنبه که روز بازی ما با گسترش فولاد بود گفتند که می‌تواند بازی کند در حالی که از ما اجازه گرفته بود و راهی شمال شد. حتی آن موقع از کمالوند سوال کردم که چرا کرار را پنج‌شنبه تعلیق کردند و چرا چند روز زودتر به ما نگفتند که او را آماده بازی کنیم، البته باید اعتراف کنم ما هم اشتباه کردیم و نباید کرار را به تبریز می بردیم اما ما به لحاظ تعداد بازیکن مشکل داشتیم که مجبور شدیم او را با خودمان به تبریز ببریم. باید بگویم آقایان طوری رفتار کردند که کرار 4 جلسه محروم شود  اما وقتی حکمی تعلیق می‌شود نهایتا همان حکم اعلام می‌شود نه اینکه حکم را تشدید کنند.

سرمربی استقلال تصریح کرد: اگر می‌گویند برخی اتفاقات فقط مخصوص مسجدسلیمان است باید بگویم خیلی چیزها فقط مخصوص قلعه‌نویی است. مشکلاتی مانند کسر امتیار، محرومیت و... فقط برای امیر قلعه‌نویی است.

قلعه‌نویی با اشاره به زمان بازگشت کرار خاطرنشان کرد: او با باشگاه در ارتباط است و هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد، ضمن اینکه کرار مشکل گذرنامه داشت و اعتبار گذرنامه او تمام شده بود.

وی درباره اینکه آیا حاشیه‌های چند وقت اخیر در استقلال بی‌تاثیر بوده است، گفت: اگر بگویم این اتفاقات بی‌تاثیر بوده دروغ است، البته این حاشیه‌ها برای تیم تاثیرگذار است اما برای خودم تعجب‌آور است که برخی در زمان خاص شروع به حاشیه‌سازی می‌کنند. از ابتدای فصل که ما کارمان را آغاز کردیم یک گروه علیه ما شدند و وقتی تیم نتیجه می‌گرفت شدت آن بیشتر می‌شد وسنگ‌های بیشتری به ما می زدند. ما اکنون تیمی خوب و قطاری راه‌افتاده هستیم و جا دارد از بازیکنان هم تشکر کنم. بازیکنان ما بدون دریافتی و یا حداقل دریافتی که حدود 10، 20 میلیون است در تیم کار می‌کنند و موفق هستند که شاید خیلی‌ها از این فضا ناراحت شده‌اند. آنها می‌خواهند این فضا را به هم بزنند و نمی‌خواهم اسمی از آنها ببرم اما افرادی که اکنون صحبت می‌کنند، دست‌شان برای همه رو شده است.

وی ادامه داد: این آقایان در دفترشان جلسه می‌گذاشتند و بعد از این جلسات یکی یکی مصاحبه می‌کردند که این رفتار ها اظهرمن‌الشمس است. تعجب من از این است که چند روز مانده به بازی ما چنین صحبت‌هایی مطرح شد اما اگر کسی واقعا استقلال را دوست داشته باشد با وجود مشکل با قلعه‌نویی به  احترام پیراهن تیم صحبتی نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که علی فتح‌الله زاده اعلام کرده دیگر حرفی نمی‌زند و واکنشش نسبت به این صحبت‌ها چیست، گفت: فتح‌الله‌زاده از مدیران زحمتکش استقلال بوده اما تمام حرف‌هایش را زد. من روزهای خوبی را با وی داشتم و چندین قهرمانی به دست آورده‌ایم اما برای من جای تعجب دارد که گفته دیگر حرفی نمی‌زنم چرا که همه حرفهایش را زده است. اکنون هم می‌گویم هر چیزی را که دوست دارید بگویید.

قلعه‌نویی درباره تیتر یکی از روزنامه‌ها مبنی بر اینکه افشارزاده گفته از امیر قلعه‌نویی ناراحت است و آیا در این شرایط از مدیرعامل باشگاه انتظار حمایت نداشت، اظهار داشت: من خبر ندارم که چه اتفاقی افتاده و از کسی هم ناراحت نیستم. من فقط از اهل‌بیت کمک می‌خواهم و هیچ‌گاه نگفتم که نیاز دارم افشارزاده و هیئت مدیره از من حمایت کنند. هر حرفی هم که می‌زنم در حیطه خودم و منافع استقلال است که تا به اینجا بارها تاوان این حرف‌ها را هم داده‌ام. باز هم می‌گویم از کسی انتظار حمایت ندارم و دوستان هم مدیریت خودشان را می‌کنند. من هم هر کاری می‌کنم به خاطر استقلال و روشن شدن هواداران است.

وی ادامه داد: کاری که می‌کنم برای استقلال بوده و برای این تیم کیسه هم ندوخته‌ام. از قراردادهای زیادی هم گذشته‌ام و در دسته 3 رتبه سیزدهم و رتبه نهم همراه تیم بوده‌ام.

سرمربی استقلال با بیان اینکه اکنون برخی دوستانش برای کمک به باشگاه استقلال و تکمیل کمپ این باشگاه کمک می‌کنند، گفت: 2 نفر از دوستان بنده نزدیک به یک میلیارد هزینه کردند تا مشکلات کمپ حل شود. بنده این کارها را انجام می‌دهم و به بقیه هم کاری ندارم. همان طور که گفتم فتح‌الله‌زاده برای استقلال زحمت کشیده اما صحبت کردن در این شرایط جای تعجب داشت. اگر او مدیر تازه‌واردی بود داستان خاص خودش را داشت اما از او بعید بود که چنین رفتاری انجام دهد.

قلعه‌نویی در واکنش به این موضوع که درگیر بودن 3 حریف استقلال در لیگ قهرمانان آسیا چقدر کمک می‌کند این تیم و سپاهان به قهرمانی نزدیک‌تر شوند، خاطرنشان کرد: نگاه‌ها متفاوت است اگر حریفان ما در آسیا حضور دارند فوتبال ما هم مشکلات خاص خودش را دارد. ما باید قبول کنیم که این مسئله فرصتی را برای ما و سپاهان فراهم کرده اما این موضوع را هم نباید فراموش کنیم که ما هم از شرایط مسابقه دور هستیم. این شرایط سال گذشته نبود و روی 4 تیم حاضر در لیگ قهرمانان اسیا فشار وجود داشت و بقیه بازی‌های خودشان را انجام می‌دادند اما اکنون بازی‌های ما تعطیل شده و تیم‌های آسیایی در شرایط مسابقه هستند. اتفاقی سال گذشته رخ نداد و هر کاری کردیم بازی ما با ذوب‌آهن را به تعویق نینداختند. اکنون یک قسمت به نفع ما شده و از نظر دیگر این اتفاق به ضرر ماست.

وی بار دیگر به صحبت منتشر شده از سوی بهرام افشارزاده در یکی از نشریات اشاره کرد و گفت: همه اخلاق مرا می‌دانند. من روز گذشته با افشارزاده صحبت کردم و باید بگویم او انسانی بزرگ و پدربزرگ ورزش ایران است و اکنون در مجموعه استقلال کار می‌کند اما نگاهی ملی دارد. من به هر کس که هر چیزی بگویم به خاطر بزرگی و زحماتی که افشارازده کشیده جرات نمی‌کنم به او چیزی بگویم.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: رفتار من مقابل افشارزاده طور دیگری می‌شود و آن قدر دوستش دارم که جرات ندارم چیزی به او بگویم. 30 سال است افشارزاده و نگاهش را می‌شناسم و می‌دانم که چه زحماتی برای ورزش ایران کشیده است. هیچ وقت هم خودم را در جایگاهی نمی‌دانم که با چنین فردی اختلاف داشته باشم و آن روزنامه‌ای که این مطلب را نوشته مشخص است که چگونه رفتار می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon