خانواده شهدای روحانی بوشهر تجلیل شدند


خانواده شهدای روحانی بوشهر تجلیل شدند

خبرگزاری تسنیم: در مراسمی خانواده ۳۴ شهید روحانی استان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، نخستین یادواره شهدای روحانیت در استان بوشهر ظهر امروز با حضور امام جمعه، معاون استاندار، مسئولان، خانواده معظم شهدا و سایر قشرهای مختلف مردم در مصلی جمعه بوشهر برگزار شد.

در این مراسم دبیریادواره شهدای روحانی استان بوشهربا تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: شهدا با تاسی از ائمه اطهار(ع) راه سعادت و کمال خود را در پیش گرفتند و به اوج رسیدند.

حجت‌الاسلام محمد عوض‌پوربا بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی به تمام معنای بشریت است تصریح کرد: با پیروی از سیره و زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) زندگی سعادت مندی در دنیا و آخرت رقم می‌خورد.

دبیریادواره شهدای روحانی استان بوشهربا بیان اینکه شهدا با تاسی از راه و منش حضرت زهرا(س) این مسیر را انتخاب کردند گفت: شهدای والامقام مسیر سعادت را با تاسی از راه ائمه اطهار(ع) دنبال کردند و اکنون نزد ایزد منان روزی می‌برند.

وی با اشاره به اینکه شهدای روحانی نسبت به دیگر شهدا ناشناخته مانده‌اند خاطرنشان کرد: با توجه به این که شهدای روحانی دراستان بوشهر بخوبی شناخته نشده‌اند برگزاری این یادواره در معرفی این شهدا به مردم موثر است.

عوض‌پوربا اشاره به اینکه در این یادواره از خانواده شهدا تجلیل می‌شود بیان کرد: نخستین یادواره 34 شهید روحانی استان بوشهر با هدف معرفی شهدای روحانی و تقدیر از خانواده‌های آنان برگزار شده است.

وی نقش مهم روحانیوندر عرصه‌های مختلف انقلاب و دفاع مدس تشریح کرد و گفت: نقش روحانیت درانقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بی بدیل بود و همواره در مسیر ولایت گام برداشته‌اند.

دبیریادواره شهدای روحانی استان بوشهر با بیان اینکه شهدای روحانی در جامعه شناسانده می‌شوند افزود: دراستان بوشهر با توجه به خلاای که نسبت به شهدای روحانیت وجود دارد برگزاری چنین یادواره هایی ضروری است.

عوض‌پور از تدوین کتاب زندگینامه شهدای روحانی خبرداد و گفت: زندگینامه روحانیون شهید استان به صورت رمان در حال تدوین و تالیف است که تاکنون 80درصد آن انجام شده است.

وی، با بیان اینکه یادمان شهدای روحانی استاان بوشهر ایجاد می‌شود تصریح کرد: سرکشی از خانواده شهدای روحانی در استان شروع و این کار حسنه ادامه می‌یابد و با جمع‌آوری آثار شهدا تلاش می شود یادمانی از این شهدا در استان ایجاد شود.

در این آیین از 34 خانواده شهدای روحانی استان بوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/ ب

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon