راه‌اندازی بانک‌های ویژه اقتصادی در دستور کار دولت قرار گیرد

راه‌اندازی بانک‌های ویژه اقتصادی در دستور کار دولت قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد واحدهای صنعتی درخراسان رضوی تعطیل شده است و راه‌اندازی بانک‌های ویژه اقتصادی در دستور کار دولت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، رضا حمیدی صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: تلاش برای ایجاد وفاق و همگرایی بین کلیه  اعضای اتاق بازرگانی و تبدیل فرهنگ تقابل به فرهنگ همزیستی مهمترین وظیفه اتاق بازرگانی است.

وی تعامل با دولتمردان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و افزایش قدرت چانه زنی را از وظایف اتاق بازرگانی دانست و افزود: اعضای اتاق بازرگانی در جهت پیش بردن  فعالیت‌های کار آمددر اقتصاد تلاش می‌کند.

حمیدی با اشاره به این مطلب که عملکرد برخی از افراد اتاق بازرگانی مورد تائید نیست چرا انرژی برخی از همکاران در اتاق بازرگانی صرف دفع همدیگر می‌شود، خاطر نشان کرد:دولت نسبت به راه اندازی بانک های ویژه اقتصادی اهتمام داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور در شرایط تحریم هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر 25 درصد واحدهای صنعتی درخراسان رضوی تعطیل است و30 درصد واحدهای تولیدی با ظرفیت کمتر از توان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی به مسئله هدفمندی یارانه های اشاره کرد و گفت: تا کنون هیچ یارانه‌ای از سوی دلت به بخش صنعتی اعطا نشده است و سودهای کلان بانکی 25 درصد نمی تواند پاسخگویی مشکلات بخش صنعت باشد.

عبدالله یزدان بخش، عضو انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با انتقاد براینکه در چند سال اخیر وضعیت صنعت کشور با بحران شدیدی روبه رو بوده است، اظهار داشت: برای ارتقای سطح صنعت باید به بخش خصوصی توجه شود.

وی به جایگاه صنعت خودرو اشاره کرد و افزود: صنعت خودرو به عنوان صنعت مادر مطرح است و جایگاهی کمتر از نفت ندارد بنابراین باید به توسعه صنعت خودرو در کشور توجه شود.

یزدان بخش خاطر نشان کرد: حمایت از صنایع داخلی، صادر کنندگان، واردات خودرو و نیاز مشتریان و تونع تولید محصول تولیدی باید در حوزه معرفی صنعت خودرو به عنوان صنعت مادر مورد توجه قرار گیرد.

علی شریعتی مقدم، عضو انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی هفتمین دوره از فعالیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی را نقطه عطف فعالیت‌های این اتاق دانست و اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری  توجه به مسئله اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نقش اتاق بازرگانی را جدی بگیرد، افزود: با انسجام و همدلی در بین بخش‌های مختلف  اقتصادی می توان مشکلات این حوزه را برطرف کرد.

عضو انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با بیان اینکه تمامی بخش‌های اقتصاد همچون زنجیره متصل به یکدیگر هستند، تصریح کرد: اتاق بازرگانی کانون اتصال بخش‌های اقتصادی است.

وی دررابطه با بودجه اتاق بازرگانی گفت: در بحث مالی اتاق بازرگانی هیچ انحرافی وجود ندارد و میزان بودجه این اتاق 2 میلیارد تومان است که این میزان بودجه کمتر از بودجه  یکی  ازشهرک‌های صنعتی در مشهد مقدس است.

محمد بحرینیان،عضو انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با بیان اینکه در توزیع اعتبارات در بخش‌های اقتصادی نباید تفاوتی قائل شد، اظهار داشت: بدون تولید نمی‌توان جامعه را اداره کرد و در این حوزه کشور دچار مشکل است.

بحرینیان با اشاره به این مطلب که از سال 1338 تا سال 1393قریب به 2 هزارو 340 میلیارد دلار به اقتصاد کشور تزریق شده است، افزود: حدود 6 هزار و 400 میلیارد دلار میزان تولید ناخاص ملی بوده است و مجموع وام‌های سرمایه گذاری مستقیم خارجی در همین بازه زمانی 527 میلیارد دلار است.

وی با اشاره به این مطلب که به میزان مانده تسهیلات در سال‌های 1347 تا 1383 اشاره کرد و گفت: در بخش خدمات متفرقه، بازرگانی داخلی 24.6درصد در بخش کشاورزی 16 درصد، صنعتو معدن 33.5 درصد، ساختمان و مسکن 23.4درصد و میزان صادرات در این مدت 203درصد بئده است.

عضو انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی افزود: همچنین به میزان مانده تسهیلات در سال‌های1384 تا 1391در بخش‌های خدمات متفرقه، بازرگانی داخلی 38.4درصد، کشاورزی9.4درصد، صنعت و معدن19.5درصد، ساختمان و مسکن 31.9 درصد و صادرات 6 دهم درصد بوده است.

محمود سیادت، عضو انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی اظهار داشت: تصمیات صحیح اقتصادی با توجه به شرایط حاکم بر کشور امری ضروری است چرا که تصمیمات نادرست درعرصه اقتصاد ضررات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

وی خواستار ارتقای جایگاه اتاق بازرگانی در قانون شد و گفت: اتاق بازرگانی توسعه‌هایی داشته است اما این توسعه کافی نبوده است و پس از سال‌ها زمینه مشاوره در حوزه‌های اقتصادی برای اعضای اتاق بازرگانی فراهم شده است.

سیادت با بیان اینکه وضعیت صادرات در کشور مناسب نیست، افزود: در حال حاضر اتاق مشترک ایران و افغانستان در خراسان رضوی فعال است چرا که بیشترین میزان صادرات از استان به کشور افغانستان به میزان 44درصد است.

وی افزود: همچنین به دنبال راه اندازی اتاق مشترک با کشورهای تاجیکستان و ترکمنستان در خراسان رضوی هستیم.

حسین متین راد، عضو انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با بیان اینکه نرخ بهره در هر کشور متفاوت است، اظهار داشت: نرخ بهره در کشور با مولفه های کلان اقتصادی باید همخوانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر با وجود رکود حاکم بر بازار باید نرخ بهره در کشور کاهش پیدا کند، خاطر نشان کرد: در صورتی که دولت 500میلیارد تومان یارانه به بخش صنعت را پرداخت کند نیازی به تغییر نرخ بهره نخواهیم داشت و ظرفیت استاندارد  تولید کارخانه ها برسیم.

 انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon