جعفری: مذاکرات هسته‌ای ایران به راه‌حل صلح‌آمیز خواهد انجامید

جعفری: مذاکرات هسته‌ای ایران به راه‌حل صلح‌آمیز خواهد انجامید

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه عراق درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت که مذاکرات بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران به راه‌حل صلح‌آمیز خواهد انجامید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ال‌بی‌سی، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق گفت: همه کشورها حق دارند از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز برخوردار باشند.

رسانه‌های عراقی امروز اعلام کردند که عراق در کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای در ژنو شرکت می‌کند و ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق به‌نمایندگی از کشورش برای حضور در این کنفرانس عازم ژنو شده است.

جعفری در حاشیه این کنفرانس با همتایان خود درباره مسائل مشترک بین عراق و کشورهای دیگر گفت‌وگو می‌کند.

وزیر خارجه عراق پیش از عزیمت به ژنو در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: عراق از خلع سلاح هسته‌ای همه کشورها حمایت می‌کند. وی همچنین بر ضرورت به‌کارگیری تلاش‌های همه‌جانبه برای نجات بشریت از این سلاح کشنده تأکید کرد.

جعفری همچنین خواستار استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز شد و گفت: ما از این فرصت برای بیان روشن و صریح نظرات عراق در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

وزیر خارجه عراق در  ادامه به مذاکرات هسته‌‌ای ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: عراق معتقد است که مذاکرات بین المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران به راه‌حل صلح‌آمیز خواهد انجامید.

جعفری تأکید کرد که کشورهای در حال توسعه این حق را دارند که تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی، از تکنولوژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز استفاده کنند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان