۲۶۰ واحد مسکن با حضور وزیر تعاون در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

260 واحد مسکن با حضور وزیر تعاون در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

خبرگزاری تسنیم:سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: روز جمعه، بهره‌برداری از پروژه ۲۶۰ واحدی تعاونی مسکن فرهنگیان بجنورد با حضور وزیر تعاون آغاز می‌شود.

حسن نوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: پروژه باشگاه سوارکاری کارگران استان نیز از دیگر طرح‌های قابل‌افتتاح در مرکز استان است که در گلستان شهر اجراشده و بهره‌برداری از آن با حضور وزیر تعاون آغاز می‌شود.

نوری افزود: تکمیل این طرح شامل اجرای راه دسترسی و محوطه‌سازی و پیست کارتینگ دست‌کم هفت میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.

وی توضیح داد: باشگاه سوارکاری کارگران استان در هشت هزار مترمربع فضای روباز اجراشده و برای آن 6 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

نوری خاطرنشان کرد: این طرح شامل پیست مسابقه، پیست تمرینی و پیست بادوک است.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی طرح سالن رزمی و خوابگاه ورزشی کارگران را از دیگر طرح‌های قابل‌افتتاح این اداره کل عنوان کرد و گفت: این طرح در 600 مترمربع زیربنا اجراشده و برای تکمیل و تجهیز آن پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

وی دغدغه مهم این اداره کل را استیجاری بودن مکان عنوان کرد و گفت: طرح ساخت ساختمان این اداره کل در دو هزار و 500 مترمربع زیربنا تهیه‌شده و اعتبار موردنیاز آن نیز 40 میلیارد ریال برآورده شده است که امید می‌رود اختصاص این میزان اعتبار در این سفر به نتیجه برسد.

نوری تأمین اعتبار برای طرح‌های در دست اجرا را از دیگر درخواست‌ها از وزیر تعاون در سفر به این استان عنوان کرد و گفت: اجرای مجموعه ورزشی چندمنظوره کارگران در شهر فاروج با 50 درصد پیشرفت فیزیکی دست‌کم 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و تکمیل استخر کارگران در اسفراین نیز که تاکنون تنها 15 درصد پیشرفت دارد، 18 میلیارد ریال اعتبار می‌طلبد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در خراسان شمالی بالا است گفت: دولت در لایحه بودجه 94، 40 هزار میلیارد ریال اعتبار برای یارانه اشتغال و حمایت از طرح‌های اشتغال در نظر گرفته است که در سفر دکتر ربیعی به استان در تلاش هستیم تا در صورت موافقت مجلس با اختصاص این میزان اعتبار، سهم خوبی برای استان بگیریم.

وی بابیان اینکه پیگیری برای اجرای طرح کارورزی از دیگر درخواست‌های ما از وزیر تعاون است افزود: طرح کارورزی پیش‌ازاین نیز اجراشده بود اما در سال‌های اخیر اجرای آن متوقف شد و اخیراً اجرای آن در برخی استان‌ها مطرح‌شده است.

نوری اظهار کرد: قرار است اجرای طرح کارورزی با قرارداد 11 ماهه، در خراسان شمالی و پنج استان دیگر اجرایی شود که پیگیری برای آن نیز در سفر معاون وزیر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon