تعریف «شیعه انگلیسی» از اسلام تنها خوشایند غرب و مدرنیته است

تعریف «شیعه انگلیسی» از اسلام تنها خوشایند غرب و مدرنیته است

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نوع تعریف «شیعه انگلیسی» از اسلام تنها خوشایند غرب و مدرنیته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حسن رحیم‌پور ازغدی در همایش «اسلام آمریکایی و راهکارهای مقابله با آن» در جمع طلاب، روحانیون، ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مشهد، اظهار داشت: مشخصه‌هایی میان عالمان دینی شیعه انگلیسی و علوی دیده می‌شود که در آن شیعه علوی خود را همیار و همراه فقرا می‌داند و شیعه انگلیسی سر سفره مذهب می‌نشیند و خود را همراه با سرمایه داران می‌داند.

وی افزود: شیعه اهل‌بیت(ع) سرشار از حب اهل‌بیت(ع)، جهاد و فداکاری است در حالی‌که شیعه انگلیسی کارهای خود را مرتبط با جهاد نمی‌داند و در آن معارف اهل‌بیت(ع)، فداکاری دیده نمی‌شود و تنها مستحبات درجه پایین را از اصول مذهب می‌دانند و آیات و روایات را کنار می‌گذارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر زمانی فقه سنتی به‌اسم روش فکری جدید ادعای مدرنیته را داشته باشد به شیعه انگلیسی تبدیل شده است؛ شیعه انگلیسی به‌دنبال این است که اسلام را به‌گونه‌ای تعریف کند که لیبرال‌ها و غرب از آن خوششان بیاید.

رحیم‌پور ازغدی عنوان کرد: شیعه انگلیسی مثل لیبرال‌ها و سکولار‌ها معتقد است مذهب در عزاداری‌ها و قمه‌زدن‌ها است، این در حالی است که شیعه باید خلوص و تقوا داشته باشد. باید توجه داشت عده‌ای که امامان ما را تنها گذاشتند و تنها برایشان عزاداری کردند، شیعه انگلیسی بوده‌اند.

وی همه ترس استکبار را عملیاتی‌شدن فقه و اجتهاد عملی دانست و افزود:‌ تمام عزت ایران بر اساس وجود حکومت مرجعیت شیعه است که تحت نظر فقیه تشکیل شده ‌و به‌عنوان ابرقدرت منطقه شناخته شده است که عزت شیعه را نشان می‌دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: ‌شیعه انگلیسی معتقد است که مذهب تنها به ظواهر و مستحبات تأکید دارد و داشتن حب اهل‌بیت(ع) در دل کفایت می‌کند. ‌شیعه متحجر گمان می‌برد شیعه یک انتساب است و تنها داشتن اسم شیعه کفایت می‌کند، این در حالی است که اسلام با تمامی چهره و حقیقتش در راه حقیقت قدم برمی‌دارد و مسلمانی حقیقت تاریخی است که خود را باید در زندگی نشان دهد.

انتهای پیام/آ*1

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon