کری: ایران همچنان از تروریسم حمایت می‌کند/ توافق هسته‌ای موضع ما در قبال تهران را تغییر نمی‌دهد

کری: ایران همچنان از تروریسم حمایت می‌کند/ توافق هسته‌ای موضع ما در قبال تهران را تغییر نمی‌دهد

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با وزیر خارجه عربستان باز هم ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت که توافق هسته‌ای با ایران موضع ما در قبال اقدامات ایران را تغییر نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از العربیه، جان کری وزیر خارجه آمریکا به همراه سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در کنفرانسی خبری شرکت کرد.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در این کنفرانس گفت: ما در این مذاکرات  به موضوع تروریسم و نیز مذاکرات هسته‌ای ایران پرداختیم.  وی افزود: عربستان خواستار حل و فصل مسالمت آمیز موضوع هسته‌ای ایران است.

وزیر خارجه عربستان گفت: ما از تلاش‌های کشورهای بزرگ برای حل موضوع هسته‌ای ایران از طرق صلح آمیز و عدم تبدیل آن به برنامه‌های نظامی و نظام بازرسی از تأسیسات این کشور حمایت می‌کنیم.

وی گفت: ما تاکید کردیم که کودتا در یمن را نمی‌پذیریم. سعود الفیصل مدعی شد که باقی ماندن بشار اسد سوریه را به پناهگاهی برای تروریست‌ها تبدیل می‌کند. وی همچنین گفت: ادامه بحران سوریه این کشور را به پناهگاهی برای تروریست‌ها تبدیل می‌مند.‎

وزیر خارجه عربستان افزود: باید از طریق حمایت از معارضان میانه رو توازن نظامی را در سوریه برقرار کنیم. ما با واشنگتن بر حل صلح آمیز بحران سوریه متفق هستیم.

فیصل با ادعای اینکه ایران باید از دخالت در امور کشورهای منطقه دست بردارد گفت: کری صریحا بر ضرورت عدم دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد.

کری: شکاف‌های جدی هنوز در مذاکرات از بین نرفته است

جان کری وزیر خارجه آمریکا با ابراز نگرانی از حمله به سفیر این کشور در کره جنوبی گفت: باید امنیت دیپلمات‌های ما در جهان تامین شود.‎ می‌توان آمریکا را از طریق تهدید دیپلمات‌ها ترساند.

کری در  ادامه گفت که شراکت آمریکا با کشورهای حاشیه خلیج فارس ضروری و در راس اولویت‌هایمان است.

وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش اجازه شیوع سلاح‌های کشتار جمعی در منطقه را نمی‌دهد.

جان کری ادامه داد: ما برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم، به اینجا آمده‌ام تا کشورهای خلیج فارس را در جریان گفتگوهای هسته‌ای قرار دهم. هنوز شکاف‌های جدی در گفتگوهای ما با ایران برای توافق هسته‌ای وجود دارد. مقداری پیشرفت در این گفتگوها داشتیم. ما تلاش می‌کنیم تا نشان دهیم برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: توافق هسته‌ای با ایران به عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای کمک می‌کند. ایرانی‌ها قبل از بازگشت به مذاکرات باید پاسخ‌های مشخصی بدهند. نتایج مذاکرات با ایران برای کل جهان پیامدهایی خواهد داشت. ما پایبندیم برخی مسائل با ایران از جمله حمایت این کشور از تروریسم را بررسی کنیم.

وزیر خارجه آمریکا باز هم ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت که هرگز از تحرکات ایران در سوریه و عراق و یمن غافل نخواهیم شد و توافق هسته‌ای با ایران موضع ما در قبال اقدامات ایران را تغییر نمی‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خوب به تحولات یمن اشاره کرد و افزود: بحران یمن باید مطابق طرح شورای همکاری خلیج فارس حل و فصل شود.

کری با تکرار ادعاهای پیشین خود علیه رئیس جمهور قانونی سوریه گفت: بشار اسد برای باقی ماندن در قدرت کشورش را نابود کرده و مشروعیتی ندارد و فشار نظامی برای رهایی از بشار اسد ضروری است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان