«کپک آجیل» در بازار کشور مشاهده نشده است


«کپک آجیل» در بازار کشور مشاهده نشده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان غذا و داروی کشورگفت: آفتاتوکسین یا کپک آجیل، نوعی قارچ است که در پسته، بادام و برخی تخمه‌ها دیده می‌شود که خوشبختانه کشور ما در زمینه‌ سلامت آجیل وضعیت مناسبی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، رسول دیناروند ظهر امروز در گردهمایی مسئولان و روسای آزمایشگاههای کنترل غذا و داروی کشور در بوشهربا بیان اینکه برنامه‌ریزی برای کنترل و نظارت بر مواد غذایی در کشور شدت یافته است اظهار داشت: سلامت جامعه به ارائه غذای سالم و بهداشتی است که در این راستا وزارت بهداشت تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی با اشاره به شایعاتی مبنی بر ناسالم بودن آجیل و خشکباردر کشور بیان کرد: آفتاتوکسین یا کپک آجیل، نوعی قارچ است که در پسته، بادام و برخی تخمه‌ها دیده می‌شود که خوشبختانه کشور ما در زمینه‌ سلامت آجیل وضعیت مناسبی دارد.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور با تاکید بر نگه‌داری آجیل در جای خشک افزود:  برای پیشگیری از بروز قارچ در آجیل مردم بهتر است که این خوارکی‌ها را در جاهای خشک و خنک نگه‌داری کنند.

دیناروند با تاکید بر پیشگیری از زیاده‌روی در مصرف شکلات شیرین تصریح کرد: از شکلات تلخ به‌جای شکلات شیرین استفاده شود ویا  اگر کسی به شکلات شیرین علاقه دارد در مصرف آن زیاده‌روی نکند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با اشاره به اینکه 9 گمرک در استان بوشهر فعال است گفت: تمامی محصولات غذایی و دارویی که از این گمرکات وارد کشور می‌شوند آزمایش و سپس ترخیص می‌شوند.

علیرضا رئیسی تاکید کرد: تمامی آزمایشگاههای استان بوشهر در راستای ارائه محصولات غذایی و بهداشتی سالم  فعال هستند و این در حالی است که این آزمایشگاهها درحال تجهیز به امکانات پیشرفته هستند.

در این نشست  تفاهم‌نامه‌ای میان استانداری بوشهر، سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر منعقد شد تا از این پس با راه‌اندازی آزمایشگاهی تخصصی در گمرک بندر بوشهر آزمایش فرآورده‌های دارویی و غذایی وارداتی سرعت گیرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon