عملکرد احزاب منحله با گذشت زمان و تغییر چهره ظاهری تغییر پیدا نمی‌کند

عملکرد احزاب منحله با گذشت زمان و تغییر چهره ظاهری تغییر پیدا نمی‌کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: عملکرد احزاب منحله با گذشت زمان و تغییر چهره ظاهری تغییر پیدا نمی‌کند.

زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در مورد درخواست حزب اتحاد ملت ایران به کمیسیون ماده 10 احزابف گفت: عملکرد افراد با گذشت زمان و تغییر چهره ظاهری تغییر پیدا نمی‌کند و ما سابقه حزب منحله مشارکت را در ایران سابقه‌ای توأم با خیانت به حقوق ملت و فتنه 88 می‌شناسیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان حزب منحله مشارکت سابقه محکومیت قضایی دارند، افزود: نظام نباید اجازه دهد کسانی که به نحوی دارای سوابق جاسوسی و ضدامنیتی هستند بخواهند با تغییر نام و چهره، وضعیت گذشته خود را احیا کنند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: چنانچه این عناصر بخواهند فعالیت سیاسی کنند، نظام باید جلوی آنها بایستد؛ اینجا موضوع نظام مطرح است، نه دولت و این افراد به نظام خیانت کرده‌اند و دولت‌ها حق ندارند حق ملت را در این زمینه نادیده بگیرند و تنها با تغییر نام و چهره یک تشکل به کسانی که سابقه خیانت به نظام دارند، مجوز فعالیت سیاسی دهد.

طبیب‌زاده ادامه داد: سوابق امنیتی و محکومیت قضایی دلیلی برای عدم صلاحیت افراد است و طبق قانون اینها حق ندارند با عنوان جدید مجوز فعالیت سیاسی در نظام بگیرند.

وی درباره شرط کمیسیون ماده 10 احزاب مبنی بر اخذ استعلام در زمینه صدور مجوز، گفت: اگر استعلام از وزارت اطلاعات مانند استعلام وزارت علوم باشد که چند روز قبل استعلام می‌کنند و فرد را برای پست حساس مناسب نمی‌بینند، اما چند روز بعد دوباره استعلام می‌شود و خط سیاسی تغییر می‌کند و استعلام فرد مثبت اعلام می‌شود، اصلاً پذیرفته شده نیست.

طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: مسئولان اخذ استعلام باید بدانند که ملت و نمایندگان مجلس عملکرد آنها را به شدت و با دقت زیر ذره‌بین قرار می‌دهند و چنانچه فردی دارای سوابق امنیتی و سیاسی باشد و استعلام این فرد از نهادهای ذیربط پاسخ مثبت بگیرد، نمایندگان مجلس حتماً با مسئولان مربوطه برخورد خواهند کرد.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon