همایش بین‌المللی باستان‌شناسی خلیج فارس در بوشهر برگزار می‌شود


همایش بین‌المللی باستان‌شناسی خلیج فارس در بوشهر برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی کشور گفت: همایش بین‌المللی باستان‌شناسی خلیج فارس آذرماه سال آینده، با برنامه‌ریزی انجام شده در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حمیده چوبک بعدازظهر امروز در نشست با مسئولان استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری و توریسم است اظهار داشت: بندر سیراف در گذشته مرکز تجارت و بازرگانی خاورمیانه بوده ونقش و جایگاه این بندر در گردشگری غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه قدمت تاریخی این بندر بیش از 6 هزار سال است تصریح کرد: باستان شناسان خارجی که در حاشیه جنوبی خلیج فارس فعالیت می‌کنند بیشتر آثاری که کشف کرده‌اند مربوط به دور هخامنشیان است و این دلیلی بر اثبات حقانیت خلیج فارس و دریانوردی ایرانیان در این آبراه است.

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی کشور خلیج فارس را از مهم‌ترین مناطق جهان دانست و گفت: با توجه به جایگاه مهم این آبراه و نقش استان بوشهر در آن باید به خوبی این آبراه بین‌المللی معرفی شود.

چوبک از برگزاری همایش بین‌المللی خلیج فارس در سیراف خبرداد و گفت: این همایش 10 اردیبهشت ماه سال آینده در بندر باستانی سیراف استان بوشهر برگزار شود.

وی با بیان اینکه باستان‌شناسان چینی در این همایش حضور دارند خاطرنشان کرد: حضورباستان‌شناسان برجسته چینی در همایش بین‌المللی خلیج فارس در سیراف می‌تواند در ارائه یافته‌های آنان به همایش اثر گذار باشد.

وی، باستان‌شناسی زیر آب را از برنامه‌های پژوهشکده باستان‌شناسی کشور  دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از آثار تاریخی کشور در زیر آب است برای این مهم کارگاه تخصصی مطالعات و باستان‌شناسی در زیر آب راه‌اندازی می‌شود.

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی ایران با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی باستان‌شناسی خلیج فارس در بوشهر  گفت: همایش بین‌المللی باستان‌شناسی خلیج فارس آذرماه سال آینده، با برنامه‌ریزی انجام شده در استان بوشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon