شیعه و سنی در ایران با وحدت خود راه دسیسه دشمن را بسته‌اند

شیعه و سنی در ایران با وحدت خود راه دسیسه دشمن را بسته‌اند

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله نوری همدانی گفت: وحدت و اتحاد از عوامل دیگر قدرتمند شدن مسلمانان است و همه وظیفه داریم در راستای حفظ وحدت میان شیعه و سنی گام برداریم و شیعه و سنی در ایران با وحدت خود راه دسیسه دشمن را بسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پیشوا، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با مردم شهرستان پیشوا در آستان مقدس امام‌زاده جعفر(ع) این شهرستان اظهار داشت: اهمیت قیام 15 خرداد سال 42 زمانی مشخص می‌شود که در دوران استبداد پهلوی با استفاده از ساواک و ارتش عملاً فضای خفقان در کشور ایجاد شده بود و کسی جرأت مقابله با شاه را نداشت و از همین رو 15 خرداد در تاریخ اسلام ثبت شده است.

وی با بیان عوامل قدرتمند شدن مسلمین در جهان گفت: اسلام راه قدرتمند شدن مسلمانان را مشخص کرده، اسلام همیشه از مسلمانان خواسته با استفاده از ابزار مختلف زیر بار ذلت و ستم نروند و در این مسیر ایمان و پایبندی بر عقاید را همیشه مورد تأکید قرار داده است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: قرآن کریم نیز به پیروان خود تأکید می‌کند اگر ایمان داشته باشید هرگز تردید به‌سمت شما نمی‌آید.

وی با اشاره به نقش علم در قدرت اسلام و مسلمین گفت: علم‌آموزی و کسب سواد از نظر اسلام بسیار اهمیت دارد و بنا بر فرموده پیامبر اسلام(ص) کسب سواد بر هر مسلمانی واجب است که این سخن پیامبر نشان از اهمیت علم در دین اسلام دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تأکید قرآن کریم بر کسب علم گفت: تأکید قرآن کریم بر مقوله کسب علم و تعلم بسیار زیاد است به‌طوری که بیش از 80 بار در قرآن کریم روی این مسائل تأکید شده و خداوند منان به کسانی که علم و ایمان را با هم دارند وعده جایگاه‌های بلند و رفیع را داده است.

وی افزود: تشکیل حکومت اسلامی و با عدالت سومین عامل قدرتمندی مسلمانان است که به‌برکت خون شهدا و مجاهدت‌های امام راحل و مردم، امروز حکومت اسلامی ایجاد شده با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری در کشور تثبیت شده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نقش عوامل مهم در استقرار حکومت اسلامی گفت: حکومت اسلامی دارای 3 رکن اسلام، مردم و ولایت فقیه است و حرکت امام بزرگوار با استفاده از آموزه‌های اسلامی برای نابودی استبداد شاه و همراهی آحاد مردم، نشان از وابستگی این عوامل به همدیگر برای ایجاد حکومت اسلامی است که قطعاً ولایت فقیه یکی از ارکان مهم در حکومت اسلامی است.

وی با اشاره به حوادث جهان اسلام و بروز اختلاف از جانب دشمنان میان شیعیان و اهل تسنن گفت: وحدت و اتحاد از عوامل دیگر قدرتمند شدن مسلمانان است و همه وظیفه داریم در راستای حفظ وحدت میان شیعه و سنی گام برداریم چراکه از این اختلافات فقط دشمن سود برده است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به بروز‌ نژاد پرستی میان حکومت‌های غربی، افزود: امروز مسئله رنگ پوست انسان‌ها به معضلی مهم برای حکومت‌های غربی تبدیل شده است و شاهد تبعیض میان مردم بر اساس رنگ پوست و ملیت در آن ممالک هستیم اما در دین اسلام تأکید شده که همه انسان‌ها با هم برابر و برادر هستند.

وی با اشاره به آخرین عامل اقتدار مسلمانان در جهان خاطرنشان کرد: امروز جبهه کفر و نفاق در حال سلطه بر جهان است و به همین علت مبارزه با دشمنان اسلام بسیار اهمیت دارد، زیرا سکوت در برابر مستکبران به‌معنای زیر سلطه آن رفتن است و به همین امر نمی‌توانیم با صهیونیست‌ها سازش کنیم چرا که مبارزه با دشمن اسلام از ضروریات دین است.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله نوری همدانی در آخرین روز سفر خود به شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران، امروز بعد از ظهر وارد شهرستان پیشوا شد و با آحاد مردم، روحانیون و مسئولان این شهرستان در صحن امام‌زاده جعفر(ع) پیشوا دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/ر*1

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon