نوری: قلعه‌نویی را پس از جام ملت‌های آسیا محاکمه کردند

نوری: قلعه‌نویی را پس از جام ملت‌های آسیا محاکمه کردند

خبرگزاری تسنیم: کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: وقتی به تهران رسیدیم قلعه‌نویی را محاکمه کردند و رفتار خوبی با او صورت نگرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  محمد نوری در خصوص اینکه چرا عملکرد پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا متفاوت است، گفت: در لیگ هم بازی‌های خوبی به نمایش می‌گذاشتیم اما توپ‌های‌مان گل نمی‌شد. در 5 بازی پیاپی که پس از دربی بازنده شدیم همین مشکل وجود داشت و موقعیت‌هایمان از دست می‌رفت و آن زمان حق‌مان شکست نبود. 

وی ادامه داد: در آسیا مسئله انگیزه وجود دارد و بازیکنان برای پیروزی در این مسابقات میل زیادی دارند. امیدوارم پرسپولیس بتواند از این گروه صعود کند و به مراحل بالاتری در لیگ قهرمانان آسیا برسد. 

کاپیتان پرسپولیس در خصوص فشردگی بازی‌های این تیم در روزهای پایانی سال 93 خاطرنشان کرد: این فشردگی خیلی ما را اذیت می‌کند. فاصله بازی ما با نفت مسجدسلیمان و النصر دو، سه روز است که کارمان را سخت می‌کند. در همین سفر به ازبکستان ساعت 6 صبح توانستیم بخوابیم چون 4 ساعت در فرودگاه تاشکند معطل شدیم و هیچ نماینده‌ای از باشگاه بنیادکار هم در فرودگاه حضور نداشت. در برگشت ساعت 6 صبح به تهران رسیدیم و حالا باید با این خستگی فردا به تبریز برویم و کارمان بسیار سخت است. 

نوری درباره به ثمر رساندن پنالتی پرسپولیس مقابل بنیادکار اظهار داشت: حمید درخشان به من گفت پنالتی بزنم و من هم این کار را  انجام دادم اما مهمتر از پنالتی زدن من این بود که بازیکنان سنگ تمام گذاشتند. بنیادکار امکانات بسیار خوبی دارد اما غیرت بچه‌ها باعث شد این تیم را شکست دهیم. بعد از گلی که من به ثمر رساندم بازیکنان 60،70 دقیقه سنگ تمام گذاشتند تا 3 امتیاز را از تیمی بگیریم که تا به حال در خانه مقابل تیم‌های ایرانی شکست نخورده بود. 

وی درباره به ثمر رساندن چهلمین گلش برای پرسپولیس و حضور در بین 10 گلزن برتر تاریخ این باشگاه عنوان کرد: خداوکیلی هیچ وقت دنبال آمار نبودم و بعد از بازی با بنیادکار در سایت‌ها این مطلب را خواندم. برای خودم بزرگترین افتخار این است که کاپیتان پرسپولیس هستم و این مسئله بزرگترین افتخار دوران ورزشی من است. من کاپیتان تیمی هستم که بازیکنان بزرگی داشته و امیدوارم لیاقت این بازوبند را داشته باشم. در ضمن آمار هم همیشه می‌ماند و برای من باعث افتخار است که جزو گلزنان برتر پرسپولیس هستم.

نوری در خصوص اینکه چرا پیام صادقیان نتوانسته مانند فصل گذشته برای پرسپولیس بازیکن موثری باشد، گفت: صادقیان دچار مصدومیت‌های زیاد شده و کم‌کم شرایط خوبی پیدا کرده و اگر آماده باشد می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. 

وی پس از اینکه مجری برنامه ورزش و مردم اعلام کرد بهرام افشارزاده در اقدامی جالب و البته با شوخی به یکی از خبرنگاران مشت زده در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال از مدیرعامل استقلال مشت خورده است، اظهار داشت: تا به حال از آقای افشارزاده مشت نخورده‌ام!

نوری در خصوص خط خوردنش از تیم ملی گفت: برای جام ملت‌های آسیا ساعت 11 شب بود که از طریق رادیو متوجه شدم از فهرست تیم ملی خط خوردم که این مسئله باعث شد شوکه شوم اما همیشه به سرمربی حق دادم تا در مورد انتخاب بازیکن آزاد باشد. مربیگری سلیقه‌ای است و هیچ بازیکنی حق ندارد به مربی خودش مخصوصا در رده ملی اعتراض کند. همیشه سرباز تیم ملی هستم و هر موقع از من بخواهند به تیم ملی می‌روم. برای اردوی پیش روی تیم ملی در اروپا از من پاسپورت نخواستند اما کار خودم را می‌کنم و به اعتراضی ندارم. 

کاپیتان تیم پرسپولیس ضمن بیان این مسئله که خانواده فوتبالیست‌ها عموما شرایط سختی دارند و نقش بسزایی هم در موفقیت جامعه فوتبالی دارند در پاسخ به این سوال که آیا بستن بازوبند کاپیتانی پرسپولیس باعث نشده او از نظر اخلاقی تغییر کند، عنوان کرد: کاپیتان من در پرسپولیس بازیکنانی مانند کریمی، مهدوی‌کیا و هاشمیان بودند که همگی از نظر اخلاقی رده‌های بالایی دارند.

نوری ادامه داد: هیچ وقت یادم نمی‌رود که تمرین ساعت 10 بود اما کریمی از ساعت 8 به درفشی‌فر می‌آمد و تا ساعت 13 در ورزشگاه می‌ماند یا مهدی مهدوی‌کیا هیچ وقت به نیمکت‌نشینی‌اش اعتراضی نکرد، حالا هم من به عنوان بزرگتر کاپیتان هستم و بازیکنان جوان به من نگاه می‌کنند.

وی در خصوص فراز و فرودهایی که در زندگی‌اش داشته و مخصوصا اینکه در کودکی در ورزشگاه آزادی ساندویچ می‌فروخته، خاطرنشان کرد: انسان‌های موفق نباید گذشته خود را فراموش کنند. من زمانی در بوفه استادیوم آزادی ساندویچ می‌فروختم و به این مسئله افتخار می‌کنم. آن زمان هم شدیدا پرسپولیسی بودم و با چند همکار استقلالی‌ها کری‌خوانی داشتیم. با توجه به این شرایط و با توجه به اینکه در آن زمان تمام بازی‌های پرسپولیس را در ورزشگاه می‌دیدم می‌دانم مردم روی سکوها چه احساسی دارند. 

کاپیتان پرسپولیس ضمن تبریک به علی کفاشیان بابت پست نایب‌رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: امیدوارم کفاشیان در این پست عملکرد خوبی داشته باشد و برای فوتبال ایران هم بُرش داشته باشد. 

نوری درباره احتمال تعویق بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر عنوان کرد: بازی با النصر برای ما بسیار مهم است، آنها تیم قدرتمندی هستند که در دو بازی فقط 2 امتیاز گرفتند و قطعا می‌خواهند ما را در خانه خودشان شکست دهند اما ما با پیروزی در این بازی می‌توانیم به دور بعد صعود کنیم. از مسئولان نفت مسجدسلیمان خواهش می‌کنم اگر شرایط مساعد بود با تغییر بازی با پرسپولیس موافقت کنند چون مسئله فوتبال ملی مطرح است. 

وی در خصوص اینکه آیا برای جدایی از پرسپولیس پیشنهاد خارجی داشته است، گفت: یک پیشنهاد از تیم‌های عربی داشتم اما به خاطر اینکه با پرسپولیس قرارداد دارم اصلا به این پیشنهاد فکر هم نکردم. من عاشق پرسپولیس هستم و اولویت اول و آخرم این تیم است؛ البته تا زمانی که من را بخواهند.

کاپیتان پرسپولیس درباره اینکه آیا مشکلات مالی این تیم حل شده، گفت: تا پیش از اینکه برای سیاسی آن مشکل به وجود بیاید حقوق هفتگی‌مان را سر موقع می‌گرفتیم اما بعد از آن پرداخت حقوق‌های هفته‌ای قطع شد حالا هم با حضور نژادفلاح دو سه هفته‌‌ای است که وضعیت خوب شده است. 

وی ادامه داد: از نظر لباس هم دچار مشکل بودیم و حتی در بازی با لخویا پیراهن آستین‌بلند نداشتیم که این مشکل برای بازی با بنیادکار حل شد. برای حل شدن مشکلات مالی قول‌هایی داده شده تا پرسپولیس به آرامش برسد و همین روند ادامه داشته باشد.

نوری در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی می‌تواند برای پرسپولیس بازی کند، گفت: 31 ساله هستم و آنقدر حرفه‌ای زندگی کردم که چندین سال دیگر بتوانم در سطح اول فوتبال ایران بازی کنم. مسلماً همانطور که گفتم تا زمانی که بیینم می‌توانم به پرسپولیس کمک کنم. در این تیم می‌مانم و وقتی احساس کنم دیگر نمی‌توانم به تیمم کمک کنم خیلی راحت و حرفه‌ای از پرسپولیس جدا می‌شوم.

وی درباره ناکامی تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: فکر می‌کنم این دوره گروه‌بندی برای ما خوب بود و اگر در بازی با عراق 10 نفره نمی‌شدیم می‌توانستیم به جمع 4 تیم نهایی صعود کنیم که نشد. فکر می‌کنم این دوره خیلی ها توقع داشتند تیم ملی جزو 4 تیم نهایی جام ملت‌های آسیا باشد. یادم می‌آید سال 2007 و زمانی که تیم ملی با قلعه‌نویی از جام ملت‌های آسیا با ضربات پنالتی حذف شد وقتی به تهران رسیدیم قلعه‌نویی را محاکمه کردند و رفتار خوبی با او صورت نگرفت.

وی با بیان این مسئله که از پرسپولیس طارمی، مکانی و خانزاده گذرنامه خود را برای حضور در تیم ملی به مسئولان فدراسیون داده‌اند درباره تیم ملی گفت: در دو سال و نیم گذشته همیشه برای تیم کی‌روش بازی کردم و مشکلی هم نداشتم. این بار هم به عدم حضورم در تیم ملی اعتراضی ندارم و امیدوارم تیم ملی موفق شود. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon