انتقادات تند نعمت‌زاده از مالیات ارزش‌افزوده و سکان‌داران مالیاتی کشور


انتقادات تند نعمت‌زاده از مالیات ارزش‌افزوده و سکان‌داران مالیاتی کشور

خبرگزاری تسنیم: وزیر صنعت، معدن و تجارت از اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا نعمت زاده در جمع مدیران بخش اقتصادی و فعالان حوزه تولید استان سمنان در استانداری سمنان اظهار داشت: موارد اصلاحی قانون مالیات بر ارزش‌افزوده قرار است تا در وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این قانون هم‌اکنون تحت بررسی کارشناسانه است، ابراز امیدواری کرد تا قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به نفعی که مشکلات عمده در حوزه تولید را رفع کند اصلاح شود.

وزیر صنعت با اشاره به پافشاری مسئولان مالیاتی کشور بر ادامه روند فعلی در اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده تصریح کرد: تا امروز سکان‌داران مالیات کشور روی حرف خود اصرار می‌ورزند و در اصول فعلی این قانون توافق نمی‌کنند.

به گفته نعمت زاده، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده دارای نقاط ضعفی است که باید برطرف شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نقاط ضعف قانونی و فقدان اطلاعات لازم از مؤدیان مالیاتی را دو عامل فشار به بنگاه‌های تولیدی کشور عنوان و تصریح کرد: در شرایطی که تولید کشور باوجود تحریم‌ها و کمبود نقدینگی دچار تنش و اختلال شده است مدیران مالیاتی در کشور افتخار می‌کنند که توانسته‌اند بیش از سقف تعیین‌شده از این بنگاه‌ها مالیات اخذ کنند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده قرار بود تا ضمن کاهش مالیات دریافتی از صنعت و تولید، بخشی از آن از مصرف‌کنندگان اخذ شود، بیان کرد: اما امروز می‌بینیم که بیشتر بار مالیاتی در کشور بر دوش مؤدیان تولیدکننده افتاده است.

نعمت زاده گفت: مسئولان مالیاتی همواره فشار می‌آورند که تولیدکننده پولی را که صرف سرمایه‌گذاری و تولید کالا و نیز سرمایه در گردش واحدهای تولیدی شود را تقدیم آنان کنند و اگر مؤدیان این کار را نکنند مشمول جریمه می‌شوند.

وزیر صنعت با اشاره به اقدام کشورهای دنیا برای خروج از رکود،‌خاطرنشان کرد: در زمانی که رکود بر کشورهای غربی حاکم شد؛ این کشورها تمهیدات ویژه‌ای را برای حمایت از تولید کنندگان خود اندیشیده‌اند و این در حالی است که ما مالیات را از تولیدکنندگان می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی نیز برای اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده کمک خواهد کرد، تصریح کرد: 90 درصد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مشکلات حوزه تولید و صنعت واقف هستند.

نعمت زاده از طولانی شدن روند تصویب و تائید لایحه رفع موانع تولید صنایع رقابت‌پذیر در کشور انتقاد و عنوان کرد: این لایحه که کمک زیادی به بخش تولید می‌کند پس از یک سال هنوز در کش‌وقوس تائید است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon