هنیه: مقاومت گزینه ثابت و راهبردی ملت فلسطین است

هنیه: مقاومت گزینه ثابت و راهبردی ملت فلسطین است

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد که مقاومت تنها راه استراتژیک ملت فلسطین و کوتاه‌ترین راه برای آزادسازی فلسطین است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه الجزیره، اسماعیل هنیه امروز جمعه طی سخنانی در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد که تصمیمات شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) به خصوص بخش مربوط به توقف هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر، گامی در مسیر درست است که بایستی فورا اجرایی شود.

وی در عین حال ابراز نگرانی کرد که این تصمیمات شورای مرکزی ساف تنها یک توصیه قلمداد شده و به کمیته اجرایی انتقال داده شود و پس از آن مسائل در مسیری دورتر از آن چیزی که اکنون اعلام شده است، وارد شود.

هنیه در همین رابطه تصریح کرد: آزمون واقعی برای این تصمیمات و جدیت آن، اجرایی شدن فوری آن است و در همین راستا بایستی هماهنگی امنیتی و مذاکرات سازش با رژیم اشغالگر هر چه سریع تر متوقف شود.

هنیه همچنین تاکید کرد که نیاز به ایجاد یک راهبرد جامع فلسطینی و یکی شدن صفوف بر اساس اصل شراکت و نیز مراجعه به دادگاه کیفری بین المللی برای محاکمه سران رژیم اشغالگر و تلاش برای رفع موانع بر سر راه تحقق آشتی ملی، وجود دارد.

وی گفت که مقاومت گزینه ثابت و راهبردی برای ملت فلسطین است و آشتی نیز برای ما یک گزینه ملی و دودستگی ها یک مورد استثنایی است و کسانی که دعوت به دودستگی می کنند، از ما نیستند.

هنیه همچنین یادآور شد که آشتی به بن بست رسیده است و قطار آشتی هنوز به ایستگاه مقصد نرسیده است و برای اینکه این قطار به ایستگاه آخر برسد بهتر است که تمامی توافقنامه های امضا شده در دوحه، قاهره و اردوگاه الشاطئ بر اساس اصل امانتداری و شراکت اجرایی شود.

وی گفت که دولت بایستی به مسئولیت های کامل خود در کرانه باختری و نوار غزه و ماموریت خود در خصوص بازسازی غزه، یکی شدن موسسات و فراهم کردن مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات عمل نماید اما تا کنون هیچ قدمی در این زمینه به خصوص پرونده بازسازی نوار غزه برنداشته است و این در حالی است که از تشکیل دولت وفاق ملی 9 ماه می گذرد.

هنیه در بخش دیگری از اظهاراتش به روابط این کشور با قاهره اشاره و تصریح کرد که ما در امور کشورهای عربی به خصوص مصر برادر دخالت نمی‌کنیم و حوادث سینا و یا هر نقطه ای از مصر هیچ ارتباطی به ما ندارد، ما بر احترام به امنیت ملی مصر تاکید می کنیم و حتی به فکر آسیب رساندن به امنیت مصر نیستیم و به هیچ کس نیز اجازه چنین کاری را نمی دهیم و این مسئله را از طریق رمضان عبد الله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی به مسئولان مصر ابلاغ کردیم.

وی افزود: ما از تمامی اتهاماتی که رسانه های مصری علیه ما عنوان کرده اند، مبرا هستیم و به وظیفه خود برای حفظ امنیت و عدم اجازه به هیچ کس برای ضربه زدن به امنیت مصر عمل می کنیم.

هنیه در خصوص برخی اخبار منتشر شده در رسانه های مصر مبنی بر تهدید ارتش مصر برای حمله به غزه نیز تاکید کرد که ما این را باور نمی کنیم زیرا ارتش مصر هرگز چنین کاری را نخواهد کرد و مسئولان مصر نیز چنین موضعی ندارند و به ما نیز ابلاغ کرده اند که احکام صادره علیه حماس نیز تنها احکام قضایی است.

انتهای پیام/پ1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان