توطئه‌ استکبار در منطقه خاورمیانه در حال شکست است

توطئه‌ استکبار در منطقه خاورمیانه در حال شکست است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: توطئه‌های خاورمیانه‌ای استکبار با همکاری ارتجاع عرب منطقه، در حال خنثی شدن و شکست است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خوی با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رسول‌ خدا (ص) فرمود، در زیر سایه آسمان از هر غیر خدایی که پرستش می‌شود نزد خدا عظیم‌تر از هوای نفس که پیروی شود یافت نمی‌شود.

امام جمعه خوی تصریح کرد: مبارزه با نفس به اندازه‌ای ارزشمند و مهم و در عین حال سخت و طاقت فرسا است که پیامبر خدا(ص) از آن تعبیر به جهاد اکبر فرموده است.

وی افزود:  قناعت کردن، راضی شدن به حداقل، دوری جستن از دنیا پرستان، شناسایی بدی‌های نفس خویش و پرهیز از لذت‌های دنیوی از جمله روش‌های مبارزه با نفس از دیدگاه روایات است.

دیدگاه اسلام در زمینه طبیعت موجب شگفتی جهانیان شده است

شکوری با اشاره به 15 اسفند روز درخت‌کاری و آغاز هفته منابع طبیعی گفت: موضوع طبیعت و بهره‌گیری درست از منابع طبیعی به‌قدری در آیات و روایات و از ابعاد مختلف مورد توجه و تأکید قرار گرفته است که سبب حیرت و شگفتی جهانیان شده است.

وی تصریح کرد: تا جایی که مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل می‌گوید من اعتقاد راسخ دارم که ارزش‌های معنوی جهان اسلام بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌های لازم جهت حفظ طبیعت و تنوع زیست محیطی است.

امام جمعه خوی با اشاره به دستورالعمل‌های متعدد اسلام در زمینه طبیعت گفت: توصیه به کشاورزی، دامداری، باغداری، بیان فلسفه آفرینش زمین،خورشید،آسمان‌ها، ستارگان، خواص گیاهان و میوه‌ها، فواید اشجار و مراتع ،تأکید به عمران و آبادانی زمین از جمله موضوعاتی هستند که در معارف دینی مورد توجه قرار گرفته‌اند .

راهیان نور حرکتی جهادی به منظور افزایش معنویت و بصیرت است

شکوری به 20 اسفند روز راهیان نور اشاره کرد و گفت: این مناسبت به برکت حضور ولی‌امر مسلمین در مناطق عملیاتی دفاع مقدس نامگذاری شده است.

وی با اشاره به آثار و برکات بازدید مردم از مناطق جنگی اظهار داشت: جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس، انتقال فرهنگ ایثار و جهاد به نسل‌های آینده، تبلیغات منفی استکبار و عوامل داخلی او، انتقال واقعیت‌های دفاع مقدس به بازدید کنندگان خارجی، نمایش نصرت‌های الهی از رزمندگان و نیز انعکاس جنایات استکبار و حزب بعث از جمله برکات راهیان نور است به‌طوریکه مقام معظم رهبری راهیان نور را حرکتی جهادی به منظور افزایش معنویت و بصیرت معرفی فرموده‌اند.

تمامی توطئه های خاورمیانه ای استکبار در حال خنثی شدن است

امام جمعه خوی با اشاره به پیشروی ارتش و نیروهای مردمی در دو کشور سوریه و عراق جهت تسخیر مناطق اشغالی و شکست دادن گروه‌های تکفیری مورد حمایت استکبار و ارتجاع منطقه و پیروزی انصار الله در کشور یمن و عملیات پیروزمندانه مقاومت در لبنان علیه اسرائیل و بروز اختلاف در میان دولت مردان آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر مذاکره هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تمامی این حوادث و اتفاقات نشان می‌دهد که توطئه‌های خاورمیانه‌ای استکبار با همکاری ارتجاع عرب منطقه در حال خنثی شدن و شکست خوردن است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon