انتقاد امام جمعه دامغان از تبعیض در ارائه خدمات راه‌آهن استان سمنان


انتقاد امام جمعه دامغان از تبعیض در ارائه خدمات راه‌آهن استان سمنان

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه دامغان با بیان اینکه واقع شدن شهر تاریخی دامغان در بین دو شهر بزرگ استان سمنان نباید سبب تضییع حقوق مردم ولایتمدار این خطه شود، گفت: تبعیض‌های متعدد در ارائه خدمات حمل و نقل ریلی نسبت به مردم دامغان باید رفع شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، ظهر امروز در خطبه‌های وحدت بخش نماز دشمن شکن جمعه دامغان با انتقاد از دوگانگی موجود در ارائه خدمات راه آهن استان سمنان به مردم شهرستان‌های مختلف این استان، اظهار داشت: اختصاص سهمیه اندک بلیت قطار مشهد مقدس ویژه شهرستان دامغان و ضرر و زیان زائران دامغانی به‌دلیل تهیه بلیت با نرخ ویژه مرکز استان سوء مدیریت و تبعیضی چندین ساله است که ادامه آن قابل قبول نیست.

خطیب نماز جمعه دامغان یادآور شد: شهرستان دامغان در بین دو شهر بزرگ دیگر استان یعنی سمنان و شاهرود واقع شده است، سوال اینجاست که چرا این دو شهرستان از قطار ویژه خود برخوردارند اما دامغان باوجود تعداد قابل ملاحظه زائران حرم رضوی و مسافران حتی از داشتن سهمیه متناسب بلیت نیز محروم است.

امام جمعه دامغان عدم رسیدگی و پاسخگویی در مورد تأخیر‌های چندین ساعته قطار‌ها را نیز از دیگر موارد اجحاف در حق مردم برشمرد و افزود: مردم مقاوم و صبور ما از کمبود‌ها گلایه نمی‌کنند بلکه از تبعیض در استان سمنان گلایه دارند که البته گلایه آنها به‌جا و درست است، همانا تبعیض در هیچ موردی شایسته نظام و جامعه اسلامی نیست.

نقاط ضعف و قوت دولت هردو بازگو شود

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال نام‌گذاری شده به‌عنوان فرهنگ و اقتصاد، با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: اکنون وقت آن رسیده تا هر یک از ما و به‌ویژه مسئولان کارنامه عمل خود را در تحقق این شعار بررسی کنند و در آینده نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید مشخص شود با توجه به شعار سال چه برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی مثمرثمری اجرا شده است، تصریح کرد: یادآوری این نکته ضروری است که بر اساس تأکید مکرر و صریح رهبر فرزانه انقلاب، چشم دوختن به خارج از کشور استقلال اقتصادی ما را متزلزل می‌کند؛ همانا تکیه بر توانمندی‌های داخلی یک ضرورت است زیرا دشمن در هر صورت دشمن است.

امام جمعه دامغان با تأکید بر لزوم میانه‌روی و رعایت انصاف و عدالت در نقد عملکرد دولت و هر مجموعه دیگری، اظهار داشت: در بین فعالیت‌های دولت کار‌های خوب و ضعیف هر دو دیده می‌شود که باید از پرداختن تنها به نقاط ضعف پرهیز شود و نقاط قوت فعالیت‌ها نیز بازگو گردد تا عدالت رعایت شود.

رفتار ائمه اطهار الگوی اقتصاد مقاومتی و اهمیت به همنوعان

خطیب نماز جمعه دامغان با یادآوری فرارسیدن ایام پایانی سالجاری و آغاز سال نو بر لزوم توجه مردم نسبت به تنگ‌دستان و مستمندان تأکید کرد و افزود: رفتار ائمه اطهار الگوی اقتصاد مقاومتی و تلاش برای داشتن جامعه‌ای بهتر بیش از تلاش برای خود و منافع شخصی است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با گرامیداشت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری به عنوان تجلی یاری هم‌نوعان، خاطر‌نشان کرد: کمیته امداد باید توان خود را بر کاهش آمار فقرای جامعه به‌وسیله توانمند‌سازی و ایجاد اشتغال برای این خانواده‌ها معطوف سازد.

گرامیداشت هفته ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon